Így forradalmasítaná a kínai TuSimple a szállítmányozást
A 2015 szeptemberében alapított startup mostanáig 83 millió dolláros tőkebefektetést gyűjtött össze. A cég egy évvel ezelőtt kezdett bele az autonóm teherautók éles tesztelésébe Kínában és az Egyesült Államokban.
A kínai székhelyű, de San Diegóban fejlesztőbázissal rendelkező cég a kezdeti teszteket Tucsonban végezte. Úgy tűnik, hogy sikerrel vették az akadályokat, ugyanis ma már napi három-öt, sofőrmentes fuvart bonyolítanak le három különböző útvonalon, Arizonában – számoltak be róla az idei CESszakkiállításon. A kamionok mindegyikén két biztonsági mérnök tartózkodik: egyikük a volán mögött ül, másikuk az utazás alatt tömegesen érkező adatokat figyeli.
Mindez a jelenleg 12 – meg nem nevezett – szerződéses partnert kiszolgáló startup számára jelentős előrelépés az autonóm kamionok egyre több szereplős piacán. A TuSimple jelenleg 11 önvezető járműből álló amerikai flottája a tervek szerint júniusra 40 tehergépkocsiból áll majd. A cég azt ígéri, hogy új útvonalként a következő hónapokban már az Arizona-Texas járatot is felveszi a kínálatába.
A társaság alapító-elnöke és technikai igazgatója elérendő célként beszélt arról is, hogy létrehozzák az első, teljesen kereskedelmi célú önvezető kamiont. Xiaodi Hou beszámolt róla, hogy együttműködnek a startupba már korábban befektető Cummins céggel, amely első körös (Tier 1) autóipari beszállító. A társaság erőátviteli rendszerét (powertrain) integrálják saját autonóm technológiájukba.
A Nvidia, a Sina és Kína legnagyobb mikroblog-oldalát működtető Weibo által is támogatott TuSimple a technológiai vásáron mutatta be a Navistar International LT kamion továbbfejlesztett változatát. Itt jelentették be azt is, hogy szeretnék saját maguk fejleszteni és összerakni a sofőr nélküli eljáráshoz szükséges minden technológiai elemet.
Messzebb látnak, mint a LiDAR
A cég jelenleg a négyes autonómia kifejlesztésén dolgozik, melynél a jármű – bizonyos kondíciók között – teljesen átveszi a vezetést. Az általuk alkalmazott megközelítés lényegi eleme az úgynevezett kameraközpontú percepciós megoldás. Ez az önvezető technológia talán legkritikusabb pontján, a jármű észlelési képességének javításában eddig használt LiDAR-t válthatja ki.
A LiDAR lézeres távérzékelésnek ugyanis megvannak a maga korlátai, különösen az autópályákon legalább 80-90 km/órás sebességgel közlekedő kamionok esetében. Bár a technológia már 250 méteres távolságból is jelzi az előtte lévő tárgyakat, például az autókat, megbízhatóan csak 150 méteres fókuszban működik. A TuSimple rendszere ugyanakkor állítólag 1000 méteres látótávolsággal rendelkezik - m2mzona.hu.