Okosgyárat épít Debrecenben a Continental
A már meglévő és az előkészületben lévő autógyárak után az alkatrészgyártó ipar is megtalálta magának a várost. A mintegy 100 millió eurós projektről még februárban döntöttek, az üzem 2020 őszén kezdheti meg működését.
Szeptember közepén tették le a Continental debreceni elektronikai okosgyárának alapkövét – számolt be róla a Privátbankár. A mintegy 100 milliárdos, 450 új munkahelyet teremtő beruházás a cég hetedik magyar gyáregysége lesz. A világ egyik vezető technológiai vállalata energiahatékony, zöld beruházásban gondolkodik.
Kezdetben a Continental Transmission és Sensors&Actuators üzletágának termékeit állítják elő a kapacitások függvényében bővíthető alapterületű telephelyen. Az intelligens üzem ráadásul automatizációval és kobotikával optimalizálja a gyártást és a költségeket.
Lukas Juranek, a debreceni Continental vezetője kifejtette: a főleg az európai piacra termelő új gyáregységnek alapvetően a gépjárművek erőátviteli rendszereinek fejlesztése a célja. Főként automata váltók, szenzorok és aktuátorok üzleti egységének gyártása kerül középpontba, ezek olyan jelentős innovációkat is magukba foglalnak, amiket a világon először Debrecenben hoznak majd létre - írja az m2mzona.hu.
A gyártáshoz elsősorban ipari-, villamos- és gépészmérnököket, mérnököket, szoftvertechnikusokat és robotikával foglalkozó szakembereket alkalmaznak majd. A beruházással együtt átfogó fejlesztések indulnak, amivel a város az ország autóipari központjává válhat. Megújul a repülőtér, és a tervek szerint a földön és a levegőben is összekötik majd Debrecent olyan városokkal, mint például Nagyvárad. A kormány a projekthez a beruházás költségeinek mintegy harmadával, mintegy 10 milliárd forinttal járult hozzá és támogatja a helyi képzések célirányos fejlesztését.
Mitől lehet okos egy gyár?
Az intelligens gyárban az eszközök és az automatizált rendszerek emberi beavatkozás nélkül is képesek fejleszteni magukat, teljesítményük és költséghatékonyságuk fokozása érdekében. Az okosvilágítás lámpái példáuk csak abban a helyiségben égnek, ahol emberek tartózkodnak, de folyamatosan számon tartja azt is, hányan mennek végig a folyosókon.
Az integrált épületirányító rendszer (BMS) optimalizálja a gépészeti, biztonsági, tűzvédelmi és világító rendszereket. A működést más technológiák, például a kobotok (kooperatív, vagyis együttműködő robotok) segítik, amelyek az emberek mellett dolgozva könnyítik azok munkáját.