Az Avis is forradalmasítaná a városi közlekedést
Az amerikai autókölcsönző vállalat nemrég bejelentette, hogy csatlakozik a Dolgok Internete Konzorciumhoz (IoTC). Ezt azzal indokolták, hogy az okostechnológiák egyre növekvő szerepet játszanak a vállalat stratégiájában, és szeretnék, hogy a mobilitás ne csak mindenhol elérhető, hanem egyúttal személyre szabott és kényelmes is legyen.
„Az Internet of Things technológiából új iparág nőtt ki: az Internet of Transportation, vagyis voltaképpen a Szállítás Internete, amely előnyöket kínál a fogyasztóknak, városoknak és természetesen a járműkölcsönzőknek is” – mondta az Avis Budget Group innovációs igazgatója.
„A műveletek leegyszerűsítésétől kezdve a nagyobb adatfeldolgozásból eredő kedvezőbb ügyfélélményekig az IoT mindenhol forradalmasítani fogja a városi közlekedést” – tette hozzá Arthur Orduña.
Autómegosztás okosan
Az Avis-csoport már jóval korábban nyitott az okosmegoldások felé, erre példa a Zipcar 2013-as felvásárlása. Az Autoszektor.hu korábbi elemzése szerint a ZipCar konstrukciójára megosztás helyett talán érdemesebb a „mikro-autóbérlés” kifejezést használni. Ebben a rendszerben ugyanis a bérelhető gépkocsik egy-egy forgalmas csomópontban parkolnak, és többnyire a járműveket ugyanoda kell visszavinni, ahol felvették őket. A szolgáltatás elindításának természetesen elengedhetetlen része volt annak idején a megfelelő mobilalkalmazás fejlesztése - írja az m2mzona.hu.
A Zipcar úttörő szerepet vállalt a Kansas Cityben létrehozott Mobility Lab felépítésében is, amit kifejezetten IoT-technológiák, azon belül is az igény szerinti (on-demand) utazási lehetőségek továbbfejlesztésére hoztak létre.
Csatlakoztak a klubhoz
„Az Avis fontos szerepet tölt be a csatlakoztatott autók és más mobilitási platformok területén. A vállalat jól illeszkedik hálózatunkba, és várakozással tekintünk az Okosváros munkacsoportban (Smart Cities Task Force) betöltött vezető szerepükre is” – nyilatkozta Greg Khan, az IoTC elnök-vezérigazgatója.
Arthur Orduña pedig azt emelte még ki, hogy szerinte „a ma okosautója lesz a kulcs a holnap önvezető autójához”, és további szoros együttműködést szorgalmazott a magán- és az állami szektor között a haladás érdekében.