A hideg meghozta a vásárlási kedvet
Az elmúlt hetek az idei év leghidegebb időszakát hozták. A vásárlók megrohamozták az áruházakat: rekord számú kiegészítő fűtőeszköz fogyott február második felében.
Az elmúlt napokban sokan megtapasztalhatták, hogy még a fűtött lakásukban is tudnak fázni, és elkelne oda még némi kiegészítő melegforrás. Az ilyen típusú berendezések értékesítése az elmúlt hetekben többszörösére emelkedett januárhoz képest. A MediaMarktnál elmondták, a hónap második felében annyi készülék fogyott náluk, mint az ezen a téren hagyományosan legerősebb időszaknak számító novemberben, és az áruházakban szerezték be a készülékeket.
Legkedveltebbek sorban a ventilátoros a halogén, vagy kerámiabetétes hősugárzók, valamint az olajradiátorok voltak az elmúlt hetekben. Az azonnali hőleadás mellett ezen készülékek további előnye, hogy gyorsan és ott adnak meleget, ahol éppen szükség van rá a lakásban.
„A mobil fűtőeszközök iránti igény a MediaMarkt forgalmában is érezhető” – jelezte Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója. A vásárlók 5-10 ezer forint értékben költöttek kiegészítő fűtő eszközökre. A melegítőárnák, takarók és lábmelegítők iránt is van kereslet, bár ezek alapesetben nem fűtőkészülékek, de a forgalomnövekedés arról tanúskodik, ezeket mint „személyi kályhákat” használják a vásárlók.
Szánthó szerint ebből a széles kínálatból nem egyszerű kiválasztani a megfelelő készüléket, ezért érdemes vásárlás előtt megkérni a szaktanácsadókat, hogy az egyedi igények, illetve a lakás és az elektromos hálózat paraméterei alapján javasoljanak terméket. Hozzátette, tapasztalatai szerint az érdeklődés általában kitart még jó pár hétig, sokan ugyanis tavasszal, az akciós időszakban szerzik be ezeket a készülékeket már a következő télre készülve.
A fűtőeszközök mellett még két termék értékesítése ugrott meg februárban. Az erősebb fűtés miatt nagyon szárazzá válik a lakások levegője, ami miatt megnő a légúti megbetegedés, torokgyulladás kockázata. A fűtőkészülékek forgalmának növekedésével egyenes arányban nőtt a párásítók és légtisztítók forgalma is az áruházláncnál.