Továbbra is az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája
Immár a hetedik egymást követő évben lett az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.
A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az első helyen az Apple áll, a márka értéke 234,241 milliárd dollár, 9 százalékkal több a tavalyinál. A második helyezett Google márka értéke 8 százalékkal, 167,713 milliárd dollárra emelkedett.
Tavalyhoz hasonlóan az idén is harmadik helyezett az Amazon, amelynek értéke 24 százalékkal, 125,263 milliárd dollárra nőtt. Nincs változás a következő öt helyen sem: 4. a Microsoft (108,8 milliárd dollár, tavalyhoz képest plusz 17 százalék), 5. a Coca-Cola (63,4 milliárd dollár, mínusz 4 százalék), 6. a Samsung (61,1 milliárd dollár, plusz 2 százalék), 7. a Toyota (56,2 milliárd dollár, plusz 5 százalék, a 8. pedig a Mercedes-Benz (50,8 milliárd dollár, plusz 5 százalék).
A tavalyi 10. helyről a 9. helyre lépett előre a McDonald's, amelynek márkaértéke 4 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra emelkedett. Négy helyet javított, a 14. helyről a 10. helyre ugrott a Disney, a márka értéke egy év alatt 11 százalékkal, 44,4 milliárd dollár nőtt.
Eközben a tavalyi 9. helyről a 14. helyre csúszott vissza a Facebook, amelynek márkaértéke 12 százalékkal, 39,9 milliárd dollárra csökkent. A legnagyobb mértékben a Mastercard márka értéke nőtt, 25 százalékkal, 9,43 milliárd dollárra, és ezzel a tavalyi 70. helyről a 62. helyre lépett előre.
A listára először került fel az Uber (87. lett 5,7 milliárd dollár márkaértékkel) és a Linkedln (98. hellyel, 4,9 milliárd dollárral).
Hat év után a százas listára ismét visszakerült a Dell, rögtön a 63. helyezést érte el, 9 milliárd dollár márkaértékkel.
A százas rangsorban szereplő cégek együttes értéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több tavalyhoz képest.