Jump to content

Egy hónap alatt 38 ezren töltötték le a MÁV-appot

2019. 10. 27. 11:10

Sikeres volt a július végétől augusztus utolsó napjáig zajló, a MÁV-appot népszerűsítő figyelemfelhívó kampány. Ebben az időszakban a korábbi átlagosan 4100-as számot jócskán felülmúlva hetente 9500-an töltötték le az alkalmazást, és az eladott jegyek száma is jelentősen nőtt – írja sajtóközleményében a MÁV-Start.

A vasúti utazást segítő mobilalkalmazást 2015-ben indították el olyan legfontosabb funkciókkal, mint az utazástervezés, élő térképes vonatkövetés, érkezés előtti riasztás, a chat vagy a vonatok értékelése. A pozitív felhasználói fogadtatás mellett a kezdetektől fontos igény volt, hogy jegyvásárlási funkcióval bővüljön a szolgáltatás, melyet már 2018 nyarától használhattak is az utasok.
 
Csaknem 390 ezren használják az applikációt
 
Mára az applikáció legfrissebb változata közel 390 ezer készüléken fut, a jegyvásárlási funkciót több mint 210 ezer regisztrált felhasználó alkalmazza a mindennapokban, amivel a pénztári jegyárhoz képest 10 százalékos kedvezmény is érvényesíthető. Mára minden harmadik jegyet önkiszolgáló csatornából váltanak az utasok, a MÁV-app részesedése az online értékesítés bevételéből 28 százalék, az eladott jegyek darabszámát tekintve mintegy 35 százalék, és ez a részesedés folyamatosan növekszik.
 
 
A modern kor igényeinek megfelelő, egyszerű, gyors és kedvezményt jelentő jegyvásárlás térnyerésének elősegítésére a vasúttársaság integrált reklámkampányt bonyolított le, melyhez reklámarcként Szabó Simon színészt sikerült megnyerni. Július 29. és augusztus 31. között hat nyomtatott sajtótermékben, a közösségi felületek mellett huszonnégy online portálon, három országos rádióadón, valamint kétszáztíz óriásplakáton és száznyolcvan citylight felületen jelent meg az alkalmazás letöltésére buzdító üzenet. Ennek eredményeként a vasúttársaság weboldalán található részletes leírást legalább háromszázezer felhasználó tekintette meg.
 
Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese úgy nyilatkozott: „A kampány előtti időszakban átlagosan hetente 4100-as növekedést tapasztaltunk a regisztrált felhasználók számában, ami a kampányidőszakban heti 9500-ra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a mobilalkalmazás 153 ezres letöltési száma 38 ezerrel nőtt, az új felhasználók több mint fele a figyelemfelhívó kampány hatásának tudható be. Az eladott jegyek száma is jelentősen nőtt, a korábbi 10 százalékos napi átlag a kampányidőszakban 27 százalékra ugrott.”
 
Még ebben az évben újabb fejlesztésekkel bővül az applikáció
 
Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta: „Folyamatosan dolgozunk az újabb fejlesztéseken. Így még ebben az évben a menetjegyeken kívül bérletet is lehet majd váltani. A H5-ös és a H8-as, H9-es mellett szintén jövő hónaptól a H6-os HÉV-vonalra is lehet kiegészítő jegyet vásárolni.”
 
Hozzátette: a jövő év első felétől lehetséges lesz menetjegyet váltani a felszállási állomásra a menetrendi idejénél később érkező vonatokra is az alkalmazáson keresztül. Várhatóan jövő év első felétől nem kell majd külön regisztráció az internetes jegyvásárlási felülethez és a MÁV-applikációhoz, ezeket egységesítik, valamint továbbfejlesztik az alkalmazáson belüli utastájékoztatási funkciókat is.
(Forrás: penzugyguru.co.hu/hirado.hu, kép:pixabay.com)