A versenyhivatal 125 millió forintos bírságot szabott ki jogsértő hirdetésekért
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 125 millió forintos bírságot szabott ki a Telemarketing International Kft.-re és anyavállalatára, a Mediashop GmbH-ra, mert jogsértőek voltak az általuk kínált, a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései.
A GVH pénteki tájékoztatása szerint a két cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a Starlyf Fast Heater hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján a reklámokban valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket és gyógyhatást, valamint valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, csak korlátozott ideig elérhető. Emellett megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó delux verziójáról és megtévesztően kínálták a terméket 30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával.
A GVH ezért kötelezte a két céget a 125 milliós bírság megfizetésére, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor egyebek mellett figyelembe vette, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult.
A hivatal ugyanakkor jelentős, több mint 100 milliós bírságcsökkentő tényezőként értékelte, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik, különösen televíziós hirdetéseik versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat - közölte a GVH.