MNB: az elektronikus értékesítést részesítsék előnyben a pénzügyi közvetítők
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a járványhelyzet miatt vezetői körlevélben szólította fel az eddig főképp személyes kommunikációval értékesítést végző pénzügyi közvetítőket, hogy ügyfeleiket a továbbiakban lehetőleg telefonos, elektronikus úton szolgálják ki - közölte a jegybank kedden az MTI-vel.
A közleményben hangsúlyozzák, a járványhelyzet miatt a bankoknak és biztosítóknak korábban kiadott körlevelekhez hasonlóan felügyeleti vezetői körlevélben hívták fel az MNB engedélyhez kötött tevékenységet végző banki és biztosításközvetítő cégek, valamint az általuk foglalkoztatott alvállalkozók figyelmét, hogy haladéktalanul tájékoztassák a jegybankot, ha üzletileg megbízható működésüket veszélyeztető, az ügyfelek széles körét érintő kockázatot azonosítanának, ha részükre tevékenységet végző partnerük kritikus helyzetbe kerülne.
Kiemelték, az MNB elvárja a közvetítőktől, hogy a járvány időszakában is biztosítsák napi üzletmenetük folytonosságát, aktualizálják az erre szolgáló tervüket. Folyamatosan tájékoztassák ügyfeleiket, partnereiket, ha üzletmenetükben, kapcsolattartásukban változás történne, s minden elvárható módon gondoskodjanak saját munkavállalóik védelméről.
A jegybank jelen helyzetben javasolja, hogy az ügyfél-kiszolgálási tevékenységeiket telefonos és elektronikus útra tereljék, ezen csatornákat részesítsék előnyben. Ha mégis elkerülhetetlen a személyes kapcsolat, akkor garantálják a lehető legnagyobb mértékű biztonságot - hívta fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bank.