K&H: mobilos megoldás érkezett a kgfb-re
A több mint 5,6 millió kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést magába foglaló piacot vette célba a K&H legújabb fejlesztésével. A K&H mobilbankon keresztül pár lépéssel azonnal megköthető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) és a biztosítási díj is rögtön rendezhető. A mobilos kgfb-kötési megoldást egyelőre a K&H 432 ezer mobilbanki eléréssel rendelkező ügyfele használhatja - közölte a K&H Biztosító.
Növekedést hozhat rövid és hosszú távon egyaránt a K&H Csoport új lépése, amely illeszkedik a társaság digitális csatornák fejlesztését célzó stratégiájába. Nem ez az első hasonló fejlesztés, idén májustól már az utas- és lakásbiztosítást is köthetnek az ügyfelek a K&H mobilbankban, pár hete pedig elindult a lakásbiztosítások esetében az azonnali kárkifizetés.
Digitalizálódó piac
Kaszab Attila, a jelenleg több mint 1 millió kgfb-szerződéssel rendelkező K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese elmondta: „A digitális megoldásokkal időt, energiát takarítunk meg ügyfeleinknek. Újabb szintlépést jelent, hogy mostantól már a kötelező felelősségbiztosítás is néhány perc alatt megköthető a K&H mobilbankban.”
A K&H Biztosító ezen a területen is meghatározó, hiszen a jelenlegi 1 milliós kgfb-szerződésével a piaci részesedése 17 százalékos. A teljes kgfb-piacon a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint az első negyedévben a díjbevétel 8,3 százalékkal 77,7 milliárd forintra nőtt, ezzel párhuzamosan a bruttó kárráfordítás, vagyis az az összeg, amelyet a biztosítók a kgfb-károkra kifizettek 10,5 százalékkal 26,3 milliárd forintra emelkedett. 2020 első negyedévében a K&H Biztosító díjbevétele a nem-élet üzletágban 16,7 milliárd forint volt, ami éves összehasonlításban 6 százalékos növekedésnek felel meg. A nem-élet biztosítási termékek háromnegyed részét teszi ki a kötelező gépjármű-felelősség biztosítás.
Mobilbank és mobilbiztosító egyben
A jövőben a K&H új, mobilos megoldásának köszönhetően egyszerűbb lesz a kgfb-szerződés megkötése. A K&H mobilbankban a Biztosítások menüpont alatt érhető el az új funkció, mellyel a biztosításkötés során nem kell adatok sokaságát beírni, mindössze háromra van szükség: a jármű rendszámára, a bonus-malus fokozatra, valamint a biztosítás kezdetének dátumára. A szóban forgó adatok megadása után szinte azonnal elkészül a díjkalkuláció, ha ezt az ügyfél elfogadja, akkor lényegében életbe lép a szerződés. A biztosítási díj a mobilbankban elérhető bármelyik bankkártyával azonnal rendezhető, a biztosítási szerződést pedig akár papíralapon, akár elektronikusan is kérhetik az érintettek.