Fontos mérföldkőhöz ért a Suzuki és az Opel
A koronavírus-járvány okozta leállást követően újból teljes gőzzel termel a szentgotthárdi motorgyár, ahol a napokban legyártották a tízmilliomodik motort – közölte az MTI-vel Kaszás Zoltán, a gyár szóvivője. A Suzuki is fontos bejelentést tett. Az esztergomi gyárban elkészült a japán gyár 3,5 milliomodik járműve.
Az Opel Szentgotthárdnál jelenleg a PSA csoport egyik legjelentősebb benzines motorját gyártják, évi 350 ezer darab kapacitással – áll a közleményen.
A tájékoztatás szerint a tízmilliomodik motor egy háromhengeres turbó benzines, a PureTech családból.
Hozzáfűzték: a vírushelyzet okozta leállást követően a szentgotthárdi motorgyár május 13 óta újból termel, három műszakban, teljes kapacitással zajlik a gyártás.
Az Opel Szentgotthárd március 23-án állította le a termelést a koronavírus-járvány miatt, amelyet május 13-tól indítottak fokozatosan újra.
A háromhengeres, benzines turbómotor gyártását 2020-ban kezdték el a gyárban, az 1,2 literes motor 100 és 130 lóerős kivitelben készül.
Kaszás Zoltán tavaly decemberben azt mondta, hogy az elmúlt évek csökkenése után 2020-ban már jó eséllyel ismét növekedhet a gyár termelése. Idén még párhuzamosan folyik egyéb motorok gyártása is, egyre csökkenő volumenben.
Míg 2016-ban még 629 ezer, 2017-ben 486 ezer, 2018-ban pedig valamivel kevesebb mint 313 ezer motor készült Szentgotthárdon.
A cégtől kapott adatok szerint az Opel Szentgotthárd Kft. nettó árbevétele 2016-ban 53,3 milliárd forint, 2017-ben 46,5 milliárd forint, 2018-ban pedig 38,3 milliárd forint volt.
A nyilvánosan elérhető céginformációk szerint tavaly a nettó árbevétel 35 milliárd forint fölött volt, az üzemi tevékenység eredménye kétszeresére, 1,5 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény pedig több mint duplájára, 1,4 milliárd forintra emelkedett.
A cég alkalmazottainak tavalyi száma 889 volt.
Mérföldkőhöz ért a Suzuki
Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében elkészült a 3,5 milliomodik gépkocsi, egy hibrid meghajtású Vitara modell – közölte a vállalat kommunikációs vezetője szerdán az MTI-vel.
Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint az esztergomi autógyár a cég harmadik legnagyobb üzeme Japán és India után. Termelésének közel 30 éve alatt Vitarából készült a legtöbb, ezt követi az SX4, majd a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift.
A hazai értékesítésen túl a vállalat a 2019-ben a legyártott közel 180 000 járművel 123 országot szolgált ki. Az itt készült járművek megtalálhatók a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu útjain is.
Az indulás évében, 1992-ben 1000 gépjárművet gyártott a vállalat, ma pedig naponta két műszakban hozzávetőlegesen 700 autó gördül le átlagosan a gyártósorról. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű az esztergomi üzemben.
Tavaly december óta a vállalat kizárólag új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az uniós piacra.
A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.
A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.
A Magyar Suzuki 2019-ben 185 002 esztergomi gyártású járművet értékesített 123 országban. A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt.