A korszerű, online ügyintézés is a bankok fő értékei közé tartozik egy felmérés szerint
A megbízhatóság és stabilitás mellett, a gyors, illetve a korszerű online ügyintézést, a rugalmasságot és a fiókhálózat kiterjedtségét is a bankok fő értékei közé sorolták a megkérdezettek a Takarékbank megbízásából készült felmérésben.
A kilenc pénzintézet ügyfeleinek megkérdezésén alapuló közvélemény-kutatásról az MTI-nek csütörtökön tájékoztatóban kiemelték, a Takarékbank ügyfelei körében egyedüliként hangsúlyos elvárás a helyi társadalmi környezet iráni felelősségvállalás, a helyi értékek támogatása.
A felmérésben megkérdezettek 70 százaléka megfontolná, hogy egy új termék vagy szolgálatás igénybevételéhez jelenlegi bankja helyett olyan hitelintézetet válasszon, amely kiemelkedő hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalás értékeire. A megkérdezettek csaknem kétharmada ugyanakkor nincs tisztában azzal, hogy mit takar pontosan a társadalmi felelősségvállalás, hogyan működik egy hitelintézet felelős piaci szereplőként.
A kutatásban külön vizsgálták az ügyfelek véleményét a bankok támogatáspolitikájáról. A megkérdezettek többsége úgy gondolja, hogy a hitelintézeteknek más cégekkel összehasonlítva nagyobb hangsúlyt kell fektetniük erre. Kifejezetten elvárják, hogy a pénzintézetek felkaroljanak és támogassanak jó ügyeket vagy nyújtsanak segítséget valamilyen krízishelyzet, például a koronavírus-válság esetén. Az ügyfelek körében az egészségügy, a kultúra és a sport támogatása, valamint a pénzügyi edukáció is alapelvárás.
A közvélemény-kutatást a Trend International készítette ötszáz, bankkapcsolattal rendelkező magyar felnőtt megkérdezésével; a felmérés a kilenc nagy bank lakossági piaci részaránya szerint reprezentatív.