Többszörösére nőtt a Huawei okosóráinak és fülhallgatóinak értékesítése tavaly Magyarországon
Az okosórák és okoskarkötők eladásait megduplázta, a vezeték nélküli fülhallgatók értékesítését pedig megháromszorozta tavaly a Huawei Technologies Magyarországon az előző évhez képest - közölte a vállalat pénteken az MTI-vel.
A közép- és kelet-európai, balti és skandináv régióban pedig 2020 negyedik negyedévében a Huawei 22 százalékos részesedéssel átvette a vezetést az okoskarkötők, okosórák piacán.
Hozzátették, hogy világszinten a vállalat tavaly 43,5 millió viselhető okoseszközt értékesített, 50,7 százalékkal többet, mint 2019-ben.
Közölték, a Huawei folytatja hosszú távú stratégiáját, amely a technológiai innovációba és kutatásba történő folyamatos beruházásokon alapul. A vállalat 2019-ben a bevételeinek 15,3 százalékát - 131,7 milliárd kínai jüant - fektetett kutatás fejlesztésbe (K+F), az elmúlt évtizedben ez az összeg pedig meghaladta a 600 milliárd jüant.
A Huawei több mint 170 országban van jelen, termékeit és szolgáltatásait a világ népességének csaknem egyharmada használja. A vállalat 23 kutatás-fejlesztési központot működtet világszerte, többek között az Egyesült Államokban, Németországban, Svédországban, Oroszországban, Indiában és Kínában.
A Huawei Technologies a világ legnagyobb infokommunikácós technológiai (ICT) megoldásszállítója és a második legnagyobb okostelefon gyártója. A vállalat 2005-ben kezdte meg működését Magyarországon és az elmúlt 15 évben 1,5 milliárd dollárt fektetett be és több mint 2400 munkahelyet hozott létre. Az elmúlt öt évben a cég teljes magyarországi beszerzéseinek összege elérte a 246 millió dollárt és 277 millió dollár adót fizetett be a költségvetésbe - írták a közleményben.
A Huawei Technologies Magyarország árbevétele 2019-ben 77 milliárd forint volt.