Jump to content

MI személyi asszisztens és saját fejlesztésű, minden részletszabályt ismerő MI „kolléga” az Ersténél (x)

2021. 12. 01. 10:52

Havonta több órát segít megspórolni az Erste dolgozóinak a bank mesterséges intelligencián (MI) alapuló személyi asszisztense. Az új MI „kolléga” szöveget ír, adatokat elemez, segít felkészülni egy értekezletre, vagy kérésre összegzi egy megbeszélésen elhangzottakat. Az Ersténél az MI hamarosan további területen, az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap.  A közeljövőben pedig már az ügyfelek is használhatnak a technológián alapuló megoldásokat.

Pillanatok alatt összeszedi és rendszerezi az interneten, nyilvánosan elérhető információkat, ha kell, piszkozatot ír, vagy összefoglal egy hosszú szöveget – néhány példa arra, hogyan támogatja az Erste dolgozókat a napi munkában a bank új MI asszisztense. A pénzintézet összes, több mint háromezer munkavállalója nap mint nap használja már a saját MI asszisztensét. Ezen belül is több százan vannak, akiknek egy magasabb szintű megoldás áll a rendelkezésükre, mely az Erste belső adatainak egy részéhez is hozzáfér, képes a mindennapi munkát hatékonyabban támogatni, felkészít egy munkanapra. Rálátása van a naptárakra, e-mailekre, belső szövegekre, kérésre feladatlistákat tud összeállítani, átiratot gyárt és összegzést készít az online értekezletekről, vagy a megbeszélés előtt összeszedi, milyen levelezés folyt adott témában, milyen feladatok, kérések voltak, van-e válasz nélkül hagyott üzenet. A tesztidőszak tapasztalatai alapján az Erste munkatársai havonta több órát tudtak megspórolni az MI asszisztensek használatával – mondta el Bara Gábor, az Erste stratégiai vezetője.

Az Erste közel két éve kezdte el a felkészülést, hogy a mesterséges intelligenciát a napi működésében alkalmazza. A már használatban lévő MI asszisztensek csak az első lépéseket jelentik ebben a folyamatban, hamarosan további fejlesztések is segítenek a munkavállalóknak a mindennapi munkában. Az OpenAI mesterséges intelligencia modelljén alapuló, saját fejlesztésű alkalmazás hamarosan az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. Minden, az ügyfelek kiszolgálásában részt vevő kolléga (fiókhálózati dolgozó, call centeres) saját, új, mindentudó MI „kollégát” kap, amely a felmerülő nehéz, ritkán előkerülő kérdésekben tudja támogatni őket. Megkeresi a részletszabályokat, a különleges esetekre kialakított gyakorlatokat, felgyorsítva ezzel az ügyfelek kiszolgálását. A tanácsadók MI „kollégája” integrálja az összes lakossági termékre vonatkozó szabályzatot, hirdetményt és szerződési feltételt, ennek köszönhetően a legkomplexebb, legnehezebb kérdésekre is másodpercek alatt választ tud adni. A dolgozóknak egy nehezebb ügyben nem kell hosszú perceken vagy akár órákon át keresniük a választ. Ennek köszönhetően a kollégák az ügyfelek legnehezebb kérdései esetén is gördülékenyebb és gyorsabb kiszolgálást tudnak biztosítani.

A pénzintézet digitális stratégiájának egyik kulcseleme a mesterséges intelligencia biztonságos, hatékony és széles körű használata. Az elmúlt években az Erste számos olyan fejlesztést valósított meg, melyek támogatták a kollégák még hatékonyabb munkavégzését. Ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfeleink magasabb szintű, gyorsabb és személyre szabott kiszolgálást kapjanak. Az MI megoldások integrálása jelentős előnyöket nyújt a banki dolgozók számára, segít kiváltani egyes ismétlődő és időigényes feladatokat. A munkatársak így több időt tudnak szentelni az ügyfelek kiszolgálására, valamint a komplexebb és kreatívabb feladatokra, amelyek nagyobb hozzáadott értéket képviselnek. Ezek az alkalmazások segítenek optimalizálni a munkafolyamatokat, csökkenteni az adminisztratív terheket és növelni a munkatársak produktivitását – tette hozzá Bara Gábor.

A mesterséges intelligencián alapuló fejlesztések itt nem állnak meg, az elképzelések szerint a jövőben komplett banki munkafolyamatokat lehet ráépíteni a technológiára. A pénzintézet középtávon szeretne eljutni oda, hogy George-on, az Erste digitális platformja révén az ügyfelek is használhassanak a mesterséges intelligencián nyugvó megoldásokat. Ilyen lehet például egy személyre szabott pénzügyi tanácsadás vagy egyes banki műveletek végrehajtása.

 

További információ:

Pálosi Márta
Szenior kommunikációs szakértő
Erste Bank Hungary Zrt.
Marketing és PR igazgatóság

(Forrás: Szerkesztőség)