Háromszor több webshopot is elbírhat a magyar piac
Gyorsan bővül a magyar online értékesítés: jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU-átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve jóval több webáruház is megtalálná a számítását idehaza.
Kétségtelen, hogy a COVID-19 járvány egyik hozadéka az online kereskedelem fellendülése, szakértők szerint három évet ugrott előre a szektor. Habár még a 2021-es eredményeket nem láthatók teljesen, már most körvonalazódik, hogy ez a trend folytatódik.
„Megfigyelhető, hogy már nemcsak a millenniumi generáció vásárol online, hanem egyre több idős ember és az X generáció tagjai is nyitottak az internetes vásárlásra a járványügyi korlátozásoktól függetlenül” – mondta Samuel Huba, a Shoptet webáruház-készítő társaság vezérigazgatója.
Az egy főre jutó online költést tekintve a britek az elsők a világon. A második helyen az USA áll, majd Dél-Korea következik, a 10. helyet Németország zárja.
Magyarország online kereskedelmi szektora gyorsan növekszik, a 2020-as év több mint 2 milliárd dollár (több mint 620 milliárd forint) forgalommal jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon. Ennek ellenére még mindig elmarad az uniós átlagtól,de az olyan régiós társaktól is, mint Lengyelország vagy Csehország.
Nyitottak a magyarok az online vásárlásra
2020-ban a hazai lakosság 66%-a vásárolt legalább egy alkalommal az interneten, ami kifejezetten előremutató adat. Az elmúlt 5 évben ez 23%-os növekedést jelent. A környező országok adataival összehasonlítva a magyar piac még 2-3-szor ennyi webshopot is elbír - írja az iotzona.hu.
A magyar online kereskedelem tehát nagy áttörés előtt állhat, ehhez azonban megfelelő számú és minőségű helyi webáruházra van szükség – összegezte a cég.