Bank, ahol senki sem dolgozik
A Reutersben megjelent hír szerint a Bank of America 3 teljesen automatizált, alkalmazottak nélkül működő fiókot nyitott, ahol az ügyfelek az ATM-ek mellett más fiókok ügyintézőivel beszélhetnek videóhíváson keresztül.
A Bank of America - több amerikai bankhoz hasonlóan - csökkentette fiókhálózata méretét az elmúlt években, így próbálták meg csökkenteni a működési költségeket, azonban új fiókokat csak nagyon ritkán, stratégiailag fontos helyeken nyitottak. Az új fiókok tipikusan kisebbek, technológiailag fejlettebbek, és sokkal inkább termékek értékesítésével, mintsem az egyszerű tranzakciók lebonyolításával foglalkoznak.
Az újonnan nyitott, teljesen automatizált, alkalmazottak nélkül működő fiókok kb. negyedakkorák, mint a bank többi fiókja. Az ATM-ek mellett ezekben a fiókokban videóhíváson keresztül lehet ügyeket intézni, ilyenkor egy másik bankfiókban ülő, éppen szabad ügyintézőt kapcsolnak az ügyfélnek.
Dean Athanasia, a Bank of America lakossági üzletágának társ-vezetője egy szakmai konferencián úgy nyilatkozott, hogy a bank tervei szerint 50-60 új bankfiókot fognak nyitni a következő évben, de egyes piacokon fiókokat zárnak be, vagyis ennél kevesebbel nő a fiókhálózatuk.
A vezető azt nem árulta el, hogy ezek között mennyi alkalmazott nélküli fiók lesz. 2016-ban a bank 31 új fiókot nyitott, a tavalyi negyedik negyedév végén 4579 fiókjuk működött, míg 2015 végén 4726, 2010 végén még 5900 fiókja volt a pénzintézetnek.