Jump to content

Nyaralásra spórolunk, nem a nyugdíjas évekre

2018. 06. 30. 15:20

Egyre többet költenek a magyarok nyaralásra, a megtakarítási célok között évek óta az utazás az egyik legnépszerűbb, ám az öngondoskodás egyre hátrébb szorul a sorban– derül ki az OTP Bank 2017-es Öngondoskodási Indexének eredményéből. 

Tény, hogy szívesen nyaral a magyar: a KSH adatai szerint tavaly a nyári hónapokban 129 milliárd forintot költöttünk csak belföldi utakra, ami több mint 25 százalékos bővülést jelent a 2013-as adathoz képest.

Az emberek utazás iránti vágyát tükrözi az OTP Öngondoskodási Indexének utóbbi években mért eredményei is. Ezekből kiderül, a 2012-es adathoz képest megduplázódott azoknak a száma, akik belföldi vagy külföldi útra terveztek megtakarítani. Ám, ha a tervek megvalósításáról van szó, akkor változik a kép. Tavaly csak minden ötödik magyar tudta megvalósítani külföldi vagy belföldi utazási tervét.

Rövid távú célok

A nyugdíjas évekre tervezett öngondoskodás pedig egyre hátrébb kerül a rangsorban, ahogy az ilyen célú tervek megvalósítása is. Tavaly a magyarok mindössze tíz százaléka tervezett megtakarítani kifejezetten a nyugdíjas éveire, és mindössze hat százalékuknak sikerült az elmúlt egy évben ilyen célt megvalósítani, amely csökkenést mutat az előző évek eredményeihez képest.

„Azt tapasztaljuk, hogy a rövid távú, kézzelfoghatóbb megtakarítási célok, mint amilyen a nyaralás, az elektronikai cikkek, vagy éppen a ruhatár bővítése egyre népszerűbbek. Míg évről-évre egyre kevesebb figyelmet fordítunk az öngondoskodásra, amellyel biztosíthatnák a boldog nyugdíjas éveket. Ráadásul a felméréseink azt mutatják, hogy sok megtakarítási célú terv a gondolat szintjén ragad, ami tovább ront a helyzeten” – mondta Nyitrai Győző, az OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója.

„Pedig egy megtervezett, időben elkezdett és személyre szabott megtakarítási tervvel az utazás mellett egyszerre akár több célt is megvalósíthatunk” – tette hozzá.

 

(Forrás: penzugyguru.co.hu, profit7/Fotó: pixabay.com)