Jump to content

3 szokatlan interjúkérdés, amivel egyre gyakrabban felmerül

2019. 02. 05. 17:45

Új szelek fújnak a HR területén is, ami érezhető változásokat indikált a toborzás során is. A megszokott és zsigerből megválaszolható kérdéseken túl, ugyanis olyanok is felmerülhetnek, amelyek jócskán kizökkentik a jelöltet, rosszabb esetben, pedig a válasz is a torkukra forr. Mutatjuk melyek ezek, és mi velük a teendő.

Manapság egyre faramucibb kérdésekkel árasszák el a jelentkezőket az interjú során. A legtöbbje a sima ismerkedésen és önbemutatáson túl arra hivatott, hogy képet adjon az illető kreativitásáról, személyiségéről és problémamegoldó képességéről. Az alábbi három kérdés, pontosan le is fedi ezeket.

Milyen állat lenne? / Milyen fa lenne, ha lehetne?

Átalában mind a két kérdés előfordul mostanság, és mindkettő arra kíváncsi, hogy milyen kreatív megoldással rukkol elő az illető.

Az állatos kérdésnél a lovat célszerű mondani. A választást aztán azzal lehet indokolni, hogy a ló hűséges, kitartó és megbízható társt. Nyilván ez zene a HR-es füleinek. Közben persze gondolatban lehetsz oroszlán vagy sas is, de ha kell az állás, a ló a nyerő.

A fára vonatkozó kérdésnél, az almafát érdemes kiragadni, méghozzá azért, mert az minden tudás atyja, illetve, mert gyümölcsöt terem. Innentől kezdve a HR-re van bízva és a szabad asszociációra, hogy összeköti-e a gyümölcstermést a te munkatermelő-készségeddel.

Hogyan adná el ezt a tollat? / Mit csinálna, ha landolna egy repülő a parkolóban?

Mindkét kérdés egy kicsit a kreativitást és a problémamegoldását méri fel. Ha ez még nem lenne elég, általában ez az a két kérdés, aminek hallatán a jelöltek szóhoz sem jutnak. Nyilván mindenki szellemes szeretne lenni, és kreatív, de az általában nem jön össze.

Itt nincs klasszikus értelembe vett jó válasz. Mindegyik a saját személyiségünkről árul el valamit, így felesleges előre tervezni. Pl.: ha a repülős kérdésre azt feleljük, hogy azonnal segítséget nyújtanánk, az a nagykönyv szerint azt árulja el, hogy jó segítségnyújtók vagyunk, de mindezt nem átgondoltan tesszük.

Miért épp Önt vegyük fel?

Ekkor érkezik el az önmarketing, a kreativitás és problémamegoldás triumvirátusa. Erre a kérdésre a legjobb válasz az, hogyha bemutatjuk azon tulajdonságainkat, sikereinket, a korábbi cégnél történt újításainkat, amelyek kiemelnek a tömegből.

Érdemes itt arra fókuszálni, hogy miért vagy te jobb, mint bárki más. Mivel tudsz te többet, mint mások.

(Forrás: penzugyguru.co.hu/Fotó: pixabay.com)