Miből él Harsányi Levente?
A népszerű músorvezető a médiamunka mellett komoly cégbirodalmat épített az elmúlt években. Civilként a reklámipar a fő bevételi forrása, de egy ideje étteremlánc beindításával is foglalatoskodik. Véleménye szerint sok kezdő vállalkozó számára lehet jó megoldás, ha tagja lesz egy franchise-hálózatnak.
Kevesen tudják, hogy Harsányi Levente komoly üzletember, aki több vállalkozásban is érdekelt, az elmúlt években pedig igazi cégbirodalmat épített.
Egy interjúban a következőket nyilatkozta: "Több lábon állok! Ha csak a médiából élnék, nagy baj lenne. Van egy kommunikációs cégem, amivel briefeket készítünk különböző reklámokhoz. Aztán a tévén-rádión kívül tizenöt éve lépek fel igen intenzíven különböző eseményeken, rendezvényeken, mint műsorvezető. Van emellett egy stand-upos, 30-40 perces fellépésem, amit hol gitárral, hol zongorával, hol puszta szóval kísérek. Nemrégiben levédettem egy étteremtípust. Ez egy franchise-rendszer: az első pár éttermet én finanszírozom, a többit viszont tőlem függetlenül az ország más részén bárki, akinek ez tetszik, át tudja venni." Mindezeken felül újfajta kültéri reklámfelületekkel is foglalkozik.
Hogyan lehet meggazdagodni a franchise-rendszerből?
Egy franchise-rendszer építésén sok pénzt lehet keresni és a kezdő vállalkozóknak is megérheti belépni egy kész hálózatba - mondta el egy franchise-jog tulajdonos.
Azzal, hogy franchise-partnerek leszünk, egy ismert márka nevével, arculatával tudunk boltot, éttermet nyitni, úgy, hogy megkapjuk a már kidolgozott üzleti modelll, tapasztalatot, tudást, hírnevet.
Az elmúlt években a gazdaság élénkülésének köszönhetően több új magyar hálózat indult és külföldről is egyre több az érdeklődés a sikeres vállalkozások iránt. Ez fontos mérföldkő, mert évekig nem lépett be külföldi cég a magyar piacra franchise-szerződéssel.
A Magyar Franchise Szövetség jelenleg összesen 300 hálózatot tart számon Magyarországon, ez azonban becsült adat, mert idehaza nem kötelező a franchise-okat regisztrálni. A több százból 60 hálózat tagja a szövetségnek, amely rendszeresen ellenőrzi, hogy a szerződések megfelelnek az etikai alapelveknek, illetve van franchise-dokumentáció, tehát komoly minősítési rendszeren kell átmenniük ezeknek a vállalkozásoknak.