Nőtt a hazai webáruházak forgalma egy felmérés szerint
A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma tavaly, és csak 6 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről ‒ derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, 11. webáruház-felméréséből.
Az MTI-hez kedden eljuttatott összefoglaló szerint az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai termékek és a gyógyszerek, vitaminok foglalták el.
A felmérésben résztvevő webáruházakban átlagosan 20 355 forint volt egy tranzakció értéke tavaly, a vásárlók aránya 100 látogatóból átlagosan 1,37 százalékos.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetőséget; 53 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni.
A szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, személyes átvételi lehetőséget az áruházak 67 százaléka biztosít. Emellett egyre népszerűbbek a köztes megoldások, a webáruházak 26 százalékánál átvehető a csomag MPL Posta Ponton, ugyancsak 26 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 14 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.
A nem reprezentatív kutatást 894 webáruház-tulajdonos részvételével, online végezték június 14. és június 22. között.