Párnába vagy mobilba tesszük a pénzt?
A 19-29 éves korosztály tagjai közül minden negyedik spórol csak rendszeresen, akár már a hónap elején félretesz azért, hogy később ne érhessék kellemetlen meglepetések, illetve, hogy óvatos alapot képezzenek valamilyen későbbi költésre. Azonban a félretett pénzzel rendelkezőknek mindössze 11 százaléka használ valamilyen banki megtakarítási konstrukciót, 35 százalék pedig nem bankban tartja a félretett pénzét – derült ki a K&H ifjúsági indexéből.
Még mindig bőven vannak olyanok a 19-29 éves korosztályban és azon túl is, akik legfeljebb alapvető banki szolgáltatásokat használnak és nem kezdtek bele a jövőbiztosabb bankolás megismerésébe, kipróbálásába.
Ha van technológia, van spórolási kedv is
A 19-29 éves - de jellemzően az idősebb korosztály sem szívesen csinál olyasmit, ami időhöz vagy helyhez kötött, esetleg túl sokáig tart. „Felelősek vagyunk fiataljaink jövőjéért, ha hagyományos pénzintézetként elszúrjuk a technológiai folyamatot, túl hosszan, túl összetetten vesszük igénybe az idejüket, akkor az a pénzügyi jövőjükön is nyomot hagyhat. Ha a félretenni kívánt pénz befektetéssé alakítása egyszerűen, a megszokott pénzügyekkel egy helyen, egy érintéssel elérhető a telefonunkon, akkor lesz kedv is arra, hogy ne parlagon hevertessék ezeket az összegeket.” – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A K&H mobilbank-alkalmazása áprilistól olyan új funkciókkal gazdagodik, amelynek segítségével még azok is könnyen beléphetnek az értékpapírok és a megtakarítások világába, akik még sosem gondoltak ilyen lépésre vagy eleve távol maradtak a banki ügyintézések folyamatától.
Nincs rossz befektetés csak parlagon heverő megtakarítás
Az app használatával egyszerű és kompakt folyamattá változik az, hogy az eddig csak folyószámlával rendelkezők villámgyorsan értékpapírszámlát nyithassanak, majd elindíthassák első befektetéseiket. Ehhez akár a hónap elején tudatosan félretett 5000 forintos tétel is elegendő lehet, ugyanis a mobilbank lehetővé teszi, hogy ne kelljen kimozdulni otthonról, tanácsot kérni vagy újabb alkalmazásokat telepíteni, regisztrációkba bonyolódni. Attól sem kell tartani, hogy megfelelő tapasztalat híján valamilyen hibás döntés születik. „A befektetések elkezdéséhez nem kell különleges pénzügyi hókuszpókusz. Egyszerűen csak tudni kell, mi lapul a hüvelykujj alatt, az applikáció jólirányzott kérdésekkel vezeti végig a folyamaton a bankolót, egy-egy koppintás pedig növelheti a félretett összeg nagyságát” - foglalta össze Németh Balázs, aki biztos benne, hogy a K&H mobilbankjának fejlesztése hamar népszerűvé válik a banki ügyfelek körében.