Határok nélkül a digitális transzformációban
A hagyományos bankok is képesek olyan pénzügyi szolgáltatást nyújtani, mint egy fintech cég, hiszen ma már egyre jobban elmosódnak a határok a különféle pénzügyi szolgáltatások között. A kérdés csak az, melyiknek van biztonságosabb háttere, stabilabb működési keretrendszere ahhoz, hogy a pénzügyi világ legmenőbb ferrariját gurítsák le gyártósoraikról – mondja Ozorai Dénes, a K&H IT fejlesztés vezetője, aki azt is elárulja, hogy mi az a négy ok, amely a hagyományos pénzintézet mellett szól a fintechek aranykorában.
A K&H szakértője szerint négy érv is szól a bankok mellett a digitális transzformációban. Egyfelől sokkal masszívabb, emellett kipróbált, az adott országban érvényes szabályozásnak minden tekintetben megfelelő biztonsági és informatikai keretrendszereket működtetnek és biztosítanak az ügyfeleiknek. Ez mind fejlesztői oldalon, mind a mindennapi bankoló ügyfelek bizalmát tekintve kiemelten fontos szempont.
Másrészt a fintech világ ökoszisztémája kifejezetten gyorsan változik, így az éles verseny azt is jelenti, hogy sorra jönnek az újabb és újabb cégek, amelyek közül bizony lehet, hogy több igen rövid életű lesz. A klasszikus bankok gépezete bár még nem olyan gyors, mint amelyet a fintech világban tapasztalhatunk, azonban sokkal kevésbé jellemző visszahőkölés, lemorzsolódás vagy egy-egy projekt befagyasztása.
Harmadsorban az innovatív, előre mutató fintech megoldásokra egyre inkább harapnak a bankok is, amelyek egyfajta megrendelőként léphetnek fel az ilyen típusú együttműködésekben. Nem véletlen, hogy világszerte elfogadott megoldás, hogy a bankok úgynevezett innovációs inkubátorokkat működtetnek annak érdekében, hogy a fintech vonalról érkező ötletek, elképzelések meg is valósulhassanak és beépülhessenek a mindennapi gyakorlatba.
Negyedsorban egy bank is lehet agilis, hiszen a fejlesztési hatékonyság már a hagyományos pénzintézetek IT stratégiáját is áthatja, ugyanis az informatikai- és szoftverarchitektúra, a projekt leszállítás, a fejlesztési technológia és leszállítási módszertanok (agilis vs. vízesés) is részét képezik az eszköztárnak.
„A K&H transzformációja jelenleg sem steril laborkörnyezetben történik jelenleg, mi gyakorlatilag a száguldó autón cserélünk kerekeket” – hangsúlyozta Ozorai Dénes, a K&H IT fejlesztés vezetője, aki szerint ehhez modern, élvonalbeli technológiákat, folyamatokat és módszertanokat vesznek igénybe. Mindeközben megtartják a nagy pénzintézeti IT-k évtizedek alatt kialakult előnyeit, mint a hatalmas felhalmozott IT és banküzemi tudás, a volumenből következő gazdasági lehetőségek, a biztonságos működés alapvetése, a kiemelkedő szakértői csapat, a széleskörű működési engedélyek és a hatékony szakmai kapcsolat a hazai és külföldi szabályzókkal – mutatott rá a K&H szakértője.