Mi történik a Yamaha univerzumában 2018-ban?
Doromboló sportmotorok, aszfaltszaggató szupersport fenevadak, városi utakra tervezett kétkerekűek és egy kakukktojás, aminek három kereke van - a Yamaha idei vasparipáinak te is szorítanál helyet a garázsodban. Viszont nem csak az új modellek szerelmeseinek érdemes árgus szemekkel figyelni a japán márka idei munkásságát, hanem a MotoGP fanoknak is.
A japán motormárka 2018-ra ütős flottával gurult be a piacra, és a MotoGP kedvelőknek is tartogat meglepetéseket. Kezdjük a sort például az idei év legnagyobb szenzációjával, a kakukktojásnak számító háromkerekű Nikennel.
A Yamaha régóta kacérkodott a háromkerekű motor megalkotásával. Az idei évben pedig elméleti síkból, a valóság háromdimenziós mivoltába emelték a járgányt, és a tettek mezejére léptek. A Niken névre hallgató motor alapjául az MT-09 szolgál, amihez 115 lóerő, és egy 847 köbcentis, háromhengeres motorblokk társul.
A futurisztikus megjelenésű motort elsősorban a változó tapadású utak meghódításának igénye hozta létre, summa summarum, a Niken a hagyományos kétkerekűekkel szemben, szinte minden típusú útburkolattal és útviszonnyal megbirkózik majd.
Robogó fronton az X-MAX 300-zal erősít tovább a Yamaha. A márka kiváló stabilitást, könnyed kezelhetőséget, LED műszereket és fényszórót, és sportos közlekedést ígér a 2018-as városi scooterrel.
Szintén nem lehet szó nélkül elmenni a Tracer 900 és a Tracer 900GT mellett sem. Utóbbi a prémiumkategória képviselője, ami minden extrát tartalmaz: fűtött markolat, állítható felfüggesztés, színes TFT műszerek, gyorsváltó. Kell ennél több?
A GT ikertestvére a Tracer 900 is új köntösbe bújt az új év tiszteletére. Teljesen megújult külső, maximalizált ergonómiai felszerelések, minden, ami a túrázást élménnyé varázsolja.
Az év másik nagy dobása a prémiumkategóriás Hyper Naked bike, a MT-09 SP. A kék és fekete árnyalatok szerelemgyereke egyedi megjelenése mellett szuper felszereléseket kapott. Az állítható villa, a kormányon található műszerek és a nagy teljesítményű motor sem hiányozhat.
A line up elmaradhatatlan eleme a túraenduró, az XT1200ZE Super Ténéré Raid Edition, ami szintén egy kiadós ráncfelvarráson esett át. A strapabíró gépezet új, nagyméretű ködlámpákat és igazán méretes dobozokat kapott.
Az aszfaltszaggató betyár, az YZF-R1M és YZF-R1 még vadabb felszereltséggel bővült. A MotoGP élményt nyújtó vasparipa, az YZF-R1M idomai alatt, egy 200 lóerős blokk dorombol, fel- és visszaváltást támogató QSS-el, és új ECU-val. Ami pedig a külsőt illeti, megújult karbon borítással hódítja meg a motorszerelmesek szívét.
A legfejlettebb technológiának köszönhetően nincs többé csúszás, csak száz százalékos tapadás, sőt a menetadatokat is kielemezheted, mert a motor az okoseszközökre továbbítja azokat. A jó hír, hogy az YZF-R1 sem nélkülözi a fenti tulajdonságokat.
Ha pedig már MotoGP a Yamaha versenymotorjáról is lehullott a lepel, amitől igen nagy sikereket vár a márka. Idén a 2016-os struktúráig nyúltak vissza, a kétkerekű fenevad tesztelése, pedig már sikeresen lezajlott a múlt héten. A motorok külső-belső feltunningolása mellett két név is garanciát jelent a MotoGP bajnoki címének elnyerésében, ugyanis a nyeregben nem más, mint Valentino Rossi és Maverick Vinales ül majd.