Végtörlesztés: több ezer felügyeleti megkeresés
Nyolcezernél is több megkeresést kapott a PSZÁF végtörlesztés-ügyben. A felügyelet három bank esetében hozott határozatot, ebből kettőt meg is bírságolt.
Több mint 8.300 ügyfélmegkeresés érkezett a pénzügyi felügyelethez szeptember vége óta a végtörlesztéssel kapcsolatban, az ügyfelek egy része információt kért, más részük panaszt tett; a PSZÁF fogyasztóvédelmi igazgatóságához további 300 írásos fogyasztóvédelmi beadvány érkezett - mondta Binder István, a szervezet szóvivője az MTI-nek. Úgy vélekedett: ahhoz viszonyítva, hogy a felügyelethez egy évben körülbelül 12 ezer írásos fogyasztóvédelmi beadvány és mintegy 40 ezer ügyfélmegkeresés érkezik, viszonylag nagy számról van szó; ugyanakkor a több mint egymilliós devizahiteladós ügyfélkört figyelembe véve ez várható volt.
A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a fogyasztóknak kifogás esetén előbb mindig a hitelintézettel kell egyeztetniük, és csak akkor tudnak a felügyelethez fordulni, ha az elutasítja a panaszt. Hozzátette: az ügyfeleknek nincs automatikusan igazuk, a felügyelet minden esetben áttekinti az ügyet. Ha szükséges, a felügyelet a fix árfolyamú végtörlesztéssel kapcsolatosan szankciót hoz - mondta a szóvivő. A PSZÁF tavaly az Erste Bank, a Volksbank és az Argenta Credit esetében kényszerült erre a lépésre, a két bankkal szemben nemcsak határozatot hozott, hanem bírságot is kiszabott a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény megsértése miatt.