Az autóiparra koncentrál az iGo
Az iGo My way navigációs rendszert fejlesztő magyar cégnél 3 év alatt 20 millió eurót fordítottak fejlesztésekre. Eddig elsősorban kézi navigációs készülékekre dolgoztak, a jövőben az autók beépített navigációs rendszereihez szállítandó szoftverek kerülnek a középpontba.
Stratégiát váltott az iGO My way navigációs szoftvert fejlesztő budapesti NNG Kft., a cég ma már több mint húsz nagy európai, ázsiai és amerikai autóipari cég beszállítója, az idén az árbevétele 60 százalékkal nő. Az NNG (korábban Nav n Go Kft.) korábban szinte kizárólag a hagyományos hordozható, kézi PNA készülékekre fejlesztett szoftvereket, ez a piac azonban telítődött, s így a társaságnak új lehetőségeket kellett keresnie.
Balogh Péter ügyvezető igazgató a váltásról elmondta: három év alatt mindent összegezve mintegy 20 millió eurót fordítottak fejlesztésre, aminek eredményeképpen az idén már megjelennek az általuk fejlesztett beépített navigációs szoftverek az autókban, köztük több prémium sportmárkában is. Hozzátette, szerződéseik nem teszik lehetővé, hogy megnevezzék az autóipari cégeket.
Eközben még mindig jól jövedelmeznek a kézi készülékekhez fejlesztett szoftverek, hiszen az e területről származó bevétel 2012-ben a várt 38 millió euró összforgalom 30-40 százaléka lesz. A szegmens részaránya azonban a jövőben folyamatosan csökkenni fog, mivel 2013-ban már a beépített autós szoftverek hozzák a bevétel 40 százalékát. Az idén az autós szegmens még csak a bevétel 11 százalékát adja, ám két-három év múlva már a 40 százaléka származik részben az új fejlesztésék révén az autóiparból.