Talpra állhat a Budapest Airport
A Budapest Airport Zrt. vasárnap este bejelentette, hogy a Malév február 3-i leállása után két nappal fokozatosan ismét normalizálódott a helyzet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A repülőteret üzemeltető vállalat a nemzeti légitársaság összeomlása miatt „beüzemelte” és sikeresen használta a reptér 2.terminálján található kényszerhelyzeti központot. A helyszín legfőképp a Malév leállása után olyan sürgős feladatokat látott el, mint például a repülőtéren ragadt utasok ellátása.
„Néhány átszálló utastól eltekintve, akik csaknem 36 órát töltöttek a repülőtéren mire tovább tudtak utazni, a Budapest Airport hamar átlépett a Malév utáni korszakba” – írja a Budapest Airport közleménye, amely hozzáteszi: a cég „máris óvatos optimizmussal tekint a jövőbe”.
A BA a közleményben továbbra is azt javasolja a Malév leállásával kapcsolatban tájékoztatásra szoruló utasoknak, hogy ehhez az egykori nemzeti légitársaság internetes honlapját, illetve a telefonos ügyfélszolgálatát vegyék igénybe.
A vállalalat egyébként komoly kihívásnak tartja a történteket, hiszen a Malévval legnagyobb légitársasági partnerüket vesztették el. A BA ezért elkezdte az idei évre szóló tervek átalakítását. A cél ugyanakkor a közlemény szerint továbbra sem változott: „A Budapest Airport továbbra is a kelet-közép-európai régió legjobb repülőterévé akar válni”.
Ez egyébként a cég szerint már csak azért sem lehetetlen, mivel más légitársaságok gyorsan reagáltak az új helyzetre – az elveszett forgalom egy részét már hétfőtől átveszik. Új járatok indítását kezdeményezte, illetve a nagyobb kapacitású gépekkel érintik Budapestet a WizzAir, a Lufthansa, a British Airways, az Air France, a KLM, a Brussels Airlines és a Norwegian járatai is.
A repülőteret üzemeltető vállalat a nemzeti légitársaság összeomlása miatt „beüzemelte” és sikeresen használta a reptér 2.terminálján található kényszerhelyzeti központot. A helyszín legfőképp a Malév leállása után olyan sürgős feladatokat látott el, mint például a repülőtéren ragadt utasok ellátása.
„Néhány átszálló utastól eltekintve, akik csaknem 36 órát töltöttek a repülőtéren mire tovább tudtak utazni, a Budapest Airport hamar átlépett a Malév utáni korszakba” – írja a Budapest Airport közleménye, amely hozzáteszi: a cég „máris óvatos optimizmussal tekint a jövőbe”.
A BA a közleményben továbbra is azt javasolja a Malév leállásával kapcsolatban tájékoztatásra szoruló utasoknak, hogy ehhez az egykori nemzeti légitársaság internetes honlapját, illetve a telefonos ügyfélszolgálatát vegyék igénybe.
A vállalalat egyébként komoly kihívásnak tartja a történteket, hiszen a Malévval legnagyobb légitársasági partnerüket vesztették el. A BA ezért elkezdte az idei évre szóló tervek átalakítását. A cél ugyanakkor a közlemény szerint továbbra sem változott: „A Budapest Airport továbbra is a kelet-közép-európai régió legjobb repülőterévé akar válni”.
Ez egyébként a cég szerint már csak azért sem lehetetlen, mivel más légitársaságok gyorsan reagáltak az új helyzetre – az elveszett forgalom egy részét már hétfőtől átveszik. Új járatok indítását kezdeményezte, illetve a nagyobb kapacitású gépekkel érintik Budapestet a WizzAir, a Lufthansa, a British Airways, az Air France, a KLM, a Brussels Airlines és a Norwegian járatai is.