Váradi: A piac helyettesíti a Malév kieső kapacitásait
Váradi József, a Wizz Air diszkont légitársaság vezérigazgatója interjút adott a Népszabadságnak, amelyben elmondta: számára meglepő az, hogy a Malév leállását nem kísérte egy új, nemzeti légitársaság megalapítása. A vezérigazgató mindazonáltal úgy véli, hogy a piac kompenzálni tudja majd a leállás miatt kieső kapacitásokat.
A vezető a lap szombati számában kifejti: „Az utolsó néhány hetet leszámítva nem gondoltam volna, hogy így áll le a Malév. Azt hittem, kész terv van egy új nemzeti légitársaság beindítására”. A Malév számottevő tranzitforgalmat bonyolított le, amely a leállást követően eltűnt – ezt a funkciót ezentúl a régió más repülőterei elégítik majd ki. A kialakult kapacitásokat Váradi József szerint mindazonáltal a piaci alapon működő társaságok fel tudják tölteni.
Váradi szerint a Liszt Ferenc Repülőtér jelentősége összességében a leállás miatt nem csökkent, a tranzitforgalom elvesztése után is hasonló nagyságú repülőteret üzemeltet a Budapest Airport. A NOL riportere az interjúban felvetette, hogy a cég miért nem jelentette Oszkó Péter volt pénzügyminiszter Wizz Airben vállalt tisztségét. Erre Váradi a következőképp válaszolt: az egykori politikus belépését a megfelelő hatóságoknál bejelentették.
Oszkó Péter mindazonáltal a Wizz Air Holding Plc. igazgatóságának tagja, így jogilag nincs kapcsolatban a Wizz Air Hungary légitársasággal – emlékeztetett Váradi, aki szerint „szakmai háttere, régiós tapasztalata, pénzügyi ismeretei alapján esett rá a választás”. Váradi József beszélt a promóciós árakról is, amelyek szerinte csupán időlegesek, a piac később egy egyensúlyi szintre fog beállni.