Változások az elektronikus médiapiacon
A tavalyi évben csökkentek a televíziócsatornák reklámbevételei, nőttek viszont a hirdetésekből származó források a rádióadók estében - derül ki az Ernst & Young felméréséből.
Nagy István Ottó, az Ernst & Young üzleti tanácsadási szolgáltatásának vezetője csütörtökön Budapesten közölte: 2011-ben mintegy 6 százalékkal csökkentek a reklámbevételek a televíziós médiában, míg a rádiós piacon 2 százalékos növekedés tapasztalható.
A jelenlegi bevételszint a rádiós szegmens esetében 4,6 milliárd forintot jelent, míg a televíziós piacon tapasztalható csökkenés 54,9 milliárd forintra zsugorította a bevételeket - mondta el a szakember. Az E&Y felmérésében összesen 52 tévécsatorna és 4 rádióállomás vett részt, tehát a 2010-es évhez képest héttel nőtt a televíziós adók száma, míg a rádióké eggyel csökkent.
Málnay B. Levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke a felmérés módszertanáról elmondta: a reklámbevételi adatokat a résztvevők biztosították a kutatáshoz, az egyedi számokat ugyanakkor az összegzés után megsemmisítették. A kutatásban részt vevő csatornák között megtalálható többek között az m1, m2, Duna TV, a két nagy kereskedelmi tévé, de a Hír TV és az ATV is. A kutatásban adatot szolgáltató rádiók közül a legismertebbek a következők: a Magyar Rádió, a Juventus, a Class FM és a NEO FM. A felmérés a televíziós esetében 99 százalékos piaci lefedettséget mutat fel, míg rádiók esetében 75 százalékos hallgatottsági részesedésről beszélhetünk.