Jump to content

Olcsóbb termékeket fogyasztunk

2012. 03. 27. 00:00

Vella Rita, a GfK Hungária piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón beszélt a célg új kutatási eredményeiről. Ebből kiderül: Magyarország kiskereskedelmi forgalma 2011-ben 1,9 százalékkal nőtt és 2789 milliárd forintot tett ki.

A fenti szám az ügyfélkapcsolati igazgató szerint a 0,4 százalékos mennyiségi csökkenés, az 5,4 százalékos áremelkedés, valamint 3,1 százalékos termékstruktúra váltás (az olcsóbb termék választásának) eredője. Vella Rita szerint a bolttípusok közült tavaly kizárólag a diszkontok könyvelhettek el sikeres évet – az ilyen típusú kiskereskedelmi egységek forgalma 14 százalékkal nőtt.

A sajtótéjékoztatón Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója kifejtette: ak isekereskedelemben 2012-ben sem várható a tendenciák megváltozása – a piackutató 1 százalékos csökkenésre számít. Ezt az igazgató annak tudja be, hogy idén márciusban a fogyasztási várakozások és a komplex fogyasztói bizalmi index enyhe emelkedése mellett is csökkent a vásárlási hajlandóság. A háztartások em vásárolnak például tartós fogyasztási cikkeket – magyarázta Kozák.

Az igazgató önmagában megtévesztőnek tartja a kiskereskedelmi értékesítés összegét jelző mutatót – szerinte valós növekedésről csak az eladott áru mennyiségének növekedése esetén lehet beszélni. A magyar kiskereskedelemben a saját márkás termékek aránya 27 százalék, ez kiugróan magas a környező országokhoz képest. Tavaly minden elköltött 100 forintból 26 forintért akciós terméket vásároltak a fogyasztók.