Jump to content

A háztartások kétharmada vásárol piacokon

2012. 05. 03. 00:00

A GfK Hungária legfrissebb kutatási eredményei alapján az elmúlt tíz évben megkétszereződött a piacokon történő vásárlások összértéke. A kutatóintézet felmérése alapján leginkább a nagyvárosi és fővárosi polgárok választják a friss áruk piaci beszerzését.

A csütörtökön közölt adatok szerint a legutóbbi évtizedben a korábbiak dupláját költötték el a magyar háztartások különböző piacokon – ezzel párhuzamoksan a napi fogyasztási cikkek teljes forgalmában is hasonló trend tapasztalható. Ez azt jelenti, hogy a piacok részesedése a háztartások teljes fogyasztásából továbbra is öt százalék körüli – derül ki a GfK közléséből. A piackutató tájékoztatása alapján a háztartási fogyasztások egyre kisebb részét képesek megszerezni a független kisboltok – ezzel párhuzamosan a hazai láncok és a hipermarketek folyamatos erősödése tapasztalható.

Piaci bevásárlásokat bizonyos időközönként a háztartások kétharmada választja – közülük 10 százalék minősül intenzív, aktív piaci vásárlónak. E fogyasztók alacsony arányuk ellenére számottevő összegeket költenek a piacokon – hozzájuk köthető a teljes forgalom mintegy 50 százaléka. Az alkalmi piaclátogatók csoportja az összes piaci vásárló 70 százalékát teszi ki – e réteg mindössze 20 százalékot tesz ki a teljes piaci forgalomból és nagyjából hathetente vásárolnak ott.

A vásárlók legnagyobb része friss élelmiszereket vásárol a piacokon – teljes forgalom 80 százaléka származik a zöldségek, a gyümölcsök, a friss és feldolgozott húsáruk, illetve a pékáruk értékesítéséből. A piacokat jellemzőjen a kisebb, 1-2 fős háztartásban élők, az idősebbek, illetve a fővárosi és nagyvárosi emberek választják.