Eljöhet a kínai luxusmárkák ideje?
A pekingi nemzetközi gazdasági egyetem, az UIBE kutatói hétfőn tanulmányt tettek közzé, amely szerint a jövőben nemcsak a nagy nyugati márkák tudnak majd kedvező piaci pozíciókat kialakítani a kínai luxuspiacon – a hazai márkák is egyre nagyobb teret tudhatnak majd magukének.
A kínai áruk felé leggyakrabban megfogalmazott kritika az, hogy az ország vállalatai általában csak a gyártásra fókuszálnak – így elmarad a termék köré épülő valódi fogyasztói kultúra kialakítása. Ezzel összefüggésben állhat, hogy az MTI szerint a kínai elit jelenleg leginkább Gucci táskákat, Rolex órákat, Louis Vuitton és Apple termékeket választ – a világ második legnagyobb piacán elenyésző a hazai luxusmárkák száma.
Erre utal a Hurun Kutatóintézet azon januári felmérése is, amelynek eredményei alapján a leggazdagabb kínaiak ma a francia, olasz és amerikai márkákat becsülik a legtöbbre – emiatt barátaiknak és üzleti partnereiknek is ezen országokból származó termékeket választják. Az UIBE kutatói ugyanakkor úgy vélik, hogy a fenti tendencia a következő néhány évben megváltozhat, hiszen nagy Kínai cégek értelemszerűen nem akarnak elesni a világ legnagyobb luxuspiacának keresletétől.
A szakértők szerint ezek vélhetően „mindenekelőtt a tradicionális Kínához köthető termékekre, így például a teára, porcelánra, selyemre építenek majd”. A leendő luxusmárkák közé az UIBE munkatársai a tíz legnagyobb kínai márkát vizionálják – ilyen a jelenleg egyik legértékesebbnek tartott Moutai, a kínai alkoholpiac harmadát birtokló Wuliangye, illetve a tradicionális márkának számító Langjiu is. Ilyen márkának tekintik még a szecsuáni Zhueqing teát, a tradicionális kínai motívumokat rendkívül magas minőségű ruhákon megjelnítő NE-TIGER-t, illetve a korábban kizárólag politikai vezetőknek gyártott Zhonghua cigarettát is.