Jump to content

Árérzékeny vagy? Vásárolj a neten!

2012. 06. 20. 00:00

A nagymamák elképesztő dolgokra képesek, például arra, hogy az általuk látogatott öt üzletben napra készen tudják, mi mennyibe kerül, így választva ki a vásárlási útvonalat. Szerencsére számunkra viszont rendelkezésre áll az internet, ahol a legtöbb termék árát összehasonlíthatjuk. Ám nem csak ezzel spórolhatunk!

A felmérések szerint a magyarok egyre többet vásárolnak a neten: az internetkapcsolattal rendelkezők 35 százaléka választotta 2011-ben az online vételt. Ennél azonban jóval többen vannak azok, akik arra használták a netet, hogy vásárlás előtt összehasonlítsák az egyes üzletek árait.

Ez a módszer kiváló lehetőséget ad a spórolásra, hiszen az egyes üzletek árai, például műszaki cikkek esetén, akár tízezer forinttal is eltérhetnek. Az online rendszerekben azonban nem csak így lehet megtakarítást elérni, hiszen sok bolt próbálja a vevőit az internetes vásárlásra ösztönözni. Ennek megfelelően pedig számos esetben extra kedvezmény is párosul az online vételhez, vagy pedig valamilyen többlet értéket kapunk a megvásárolt tárgy mellé.

A netes boltok elsődlegesen a kényelem növelése érdekében jöttek létre, hiszen a dolgunk csak annyi, hogy a webes felületen kiválasztjuk a megfelelő árut, majd egy rövid idő múlva kiszállítják azt. Azonban a magyar lakosság erőteljes árérzékenységét jól mutatja, hogy az elmúlt időszakban megszaporodtak a személyes átvétel lehetőségei. Internetes boltok nyitottak üzlethelyiségeket, vagy hoztak létre átvételi pontokat. Használd ki ezeket! Ha belefér az idődbe, hogy elmenj egy-egy termékért a lakóhelyedhez legközelebb eső átvételi helyre, jó néhány ezer forintot takaríthatsz meg magadnak.

Az előrejelzések szerint az online vásárlások száma idén csak növekedni fog. Míg tavaly összesen 155 milliárd forintot hagytunk ott a netes kasszáknál, addig idén várhatóan már 175-180 milliárdot költünk majd az online boltokban. Leggyakrabban egyébként élelmiszereket, és élelmiszer jellegű termékeket vásárlunk az interneten, ezt követik a számítástechnikai, majd a szórakoztató elektronikai cikkek. A könyvek, illetve a magazinok csupán a rangsor negyedik helyét foglalják el, míg az ötödik legnépszerűbb kategória az online vásárlók körében a ruhaneműké. Ez utóbbiak forgalma két év alatt jelentősen megnőtt, ami szakértők szerint az új üzleti modellek megjelenésének (például zárt vásárlói klubok), másrészt pedig a női vásárlók erőteljesebb jelenlétének köszönhető. Mindent egybe véve 2011-ben egy átlagos internetes vásárlás során 7000 forintot fizettünk.





Fotó: FreeDigitalPhotos