Jump to content

5 tipp a vállalkozásod indításához

2012. 07. 12. 00:00

Eleged van a főnöködből? Van egy jó ötleted? Indíts vállalkozást! Persze a dolog sajnos egyáltalán nem ennyire egyszerű, különösen nem a mostani, gazdasági válsággal tarkított környezetben. Ugyanakkor a saját vállalkozás egyáltalán nem lehetetlen küldetés, néhány alapszabályt viszont nem árt tudnod ehhez. Segítünk!

1. Tervezz!

Tudod mit akarsz szolgáltatni vagy eladni, és már a cég elindításához szükséges adminisztrációs labirintusban kavarogsz? Tervezz meg mindent pontosan! Tudnod kell, hogy a következő három hónapban, egy, vagy akár három évben körülbelül hogyan fog kinézni a költségvetésed, hisz az elején ez alapján tudsz dönteni, bírja-e még a fejlesztést a pénztárcád, később pedig láthatod, hogy a terveidhez képest hogyan alakultak a számok.

2. Tűnj ki!

Mivel naponta számtalan kisebb-nagyobb vállalkozás indul, ezért nagyon fontos, hogy egyedi legyél! Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy olyan termékkel kell előrukkolnod, amit még sehol máshol nem lehet kapni. Elég lehet, ha egyszerűen a boltban olyan plusz szolgáltatásokat, előnyöket kapnak a vásárlók, ami miatt inkább hozzád fordulnak majd. De szintén előnybe kerülhetsz, ha a vállalkozásod filozófiája, hangulata eltalálja azt az életérzést, amit a vevőid magukévá tudnak tenni.

3. Ismerd az ügyfeleidet!

Az egyik legfontosabb lépés a célcsoport meghatározása, vagyis az, hogy pontosan kiknek is szól a terméked. Ezt megteheted életkor, lakhely, családi állapot, vagyoni helyzet, vagy éppen hobbi alapján is. A legjobb, ha minél több szempont szerint tudod szűkíteni a kört, hiszen így kaphatod a legpontosabb képet a leendő vevőkről, s ezáltal tudsz pontosan az ő elvárásaiknak megfelelő terméket, szolgáltatást nyújtani.

4. Ismertesd meg magad!

Egy kisvállalkozás nyújthat bármilyen jó, egyénre szabott szolgáltatást, nem fogják ismerni, ha a vállalkozó nem foglalkozik eleget a marketinggel. Nem kell itt nagy költségű tévéreklámokra gondolni: elég lehet egy-egy kreatív, ám olcsó ötlet is a vevők becsalogatásához. Nem hagyhatod viszont figyelmen kívül az internet és a közösségi oldalak erejét, ezek ugyanis olyan felületek, ahol mindenképpen jelen kell lenned, ha nem akarod lehúzni a rolót néhány hét után.

5. Ismerd a környezeted!

Ez vonatkozik egyrészt versenytársaidra, akik a tiedhez hasonló vállalkozást működtetnek. Muszáj tudnod, hogy a konkurencia milyen szolgáltatásokat nyújt, kik a vevői, és milyen árazást, valamint stratégiát alkalmaz, mert valamilyen szinten alkalmazkodnod kell ehhez, ha sikeres akarsz lenni. A környezeted ismerete viszont kiterjed a szabályok ismeretére is, ami egyfelől ahhoz fontos, hogy betarthasd őket, másrészt pedig ahhoz, hogy kihasználhasd az előnyeit. Nem mindegy, milyen költségek után igényelhetsz vissza forgalmi adót, vagy részesülhetsz-e adókedvezményben, mert egy kisvállalkozás esetében ezek az erőforrások életbevágóan fontosak.




Fotó: FreeDigitalPhotos