Jump to content

Veszteséges volt a Facebook a második negyedévben

2012. 07. 27. 00:00

A vártnál kissé nagyobb bevételek mellett 157 millió dolláros veszteséggel zárta az év második negyedét a Facebook.

A világ legnagyobb közösségi hálózatát működtető társaság, amelynek részvényeit 38 dolláros kibocsátási árral vezették be a Nasdaqra, s május 18. óta kereskednek vele, csütörtökön hozta nyilvánosságra a második negyedéves gyorsjelentését.

A társaság bevételei 32 százalékkal 1,18 milliárd dollárra emelkedtek április-júniusban az egy évvel korábbi 895 millió dollárról, ami némileg meghaladja az 1,16 milliárd dolláros elemzői várakozásokat. A reklámbevételek 28 százalékkal 992 millió dollárra növekedtek, így az összes bevétel 84 százalékára rúgtak.

A - 157 millió dolláros, részvényenként 8 centes - veszteség döntő részt a tőzsdére lépésből adódik, az elsődleges nyilvános forgalomba hozatalt követő költségek 1,3 milliárd dollárt tettek ki. Az egyszeri tételeket nem számítva a kiigazított nyereség 295 millió dollár, azaz részvényenként 12 cent volt, ami megfelel a várakozásoknak.

Tavaly a második negyedében 240 millió dolláros profitot termelt a Facebook.

A közösségi portál aktív felhasználóinak száma június 30-án 955 millió volt, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A portált mobilkészülékekkel elérő felhasználók száma 67 százalékkal 543 millióra emelkedett.