Jump to content

Online bolt: a vállalkozás legolcsóbb formája

2012. 11. 12. 00:00

Gondolkoztál már azon, hogy elindítod saját vállalkozásod? Ha igen, miért ne választanád annak legolcsóbb formáját, az online boltot? Nem kell irodát, üzletet bérelned, ha pedig még a programozáshoz is értesz valamennyit, nagyon alacsony tőkével is belevághatsz. Megmutatjuk az előnyöket és a hátrányokat.

Magyarországon a legfrissebb felmérés szerint az emberek 54 százaléka vásárol online. Ez azt jelenti, hogy ami korábban idegen, csupán kevesek számára megfogható szolgáltatás volt, az mára mindennapossá vált – még itthon is.

Ha vállalkozás indításán töröd a fejed, biztos, hogy egy online bolttal úszod meg a legolcsóbban. Itt nincs másra szükséged, mint egy programozóra és egy webdizájnerre, akik minimum 150-200 ezer forintból létrehozzák számodra az oldalt. Persze ha van ehhez értő ismerősöd, netán te magad tudsz programozni, és még némi kreativitás is szorult beléd, akkor ez a költség minimálisra csökkenthető. Emellett pedig már csak egy tárhelyszolgáltatónál kell előfizetned, amely évente néhány ezer forintért biztosítja, hogy az oldalad elérhető legyen a neten.

Ezzel szemben ha irodát, vagy üzlethelyiséget kellene bérelned, az legalább 50 ezer forintot venne ki a zsebedből minden hónapban. Persze egy nagyobb boltért már bőven százezer forint feletti bérleti díjat kérnek, ami éves szinten milliós nagyságrendű kiadás anélkül, hogy tudnád, miként alakulnak a bevételeid.

Ráadásul egy üzlethelyiséget azonnal meg kellene töltened áruval, dekorációval, ami meglehetősen komoly kezdőtőkét igényelne. Ezzel szemben egy online boltban elég, ha néhány darab áruval rendelkezel, és az igények tükrében töltöd föl folyamatosan a készletedet, hiszen nem kell megnyerned a vásárlókat a bőség látványával. Nem mindegy azonban az sem, hogy egy online bolt esetében nem kell még egy üzlethelyiség rezsijét is fizetned, mivel akár otthonról is dolgozhatsz.

Az online bolt a fizetés és a szállítás szempontjából sem jelent bonyolultságot. Előbbi ugyanis megoldható úgy, ha a vevő átutalja a vételárat a megadott számlaszámodra, így nem kell drága bankkártyás fizetőrendszert kialakítanod. A szállítást pedig a posta, vagy bármelyik futárcég elvégzi, a költséget pedig a vevő állja.

Az online bolt esetében elsősorban a tárgyak személyes megérinthetőségének hiánya okozhat bizalmatlanságot, ám ezt jó fényképekkel, kimerítő és pontos leírásokkal könnyen orvosolhatod. Gondot jelenthet még az interneten található számtalan bolt, hiszen a cél az, hogy ezek közül a vásárlók a tiedet találják meg. A reklám így elengedhetetlen ahhoz, hogy rátaláljanak az oldaladra, ám ennek költsége az online világban még mindig sokkal alacsonyabb, mintha egy fizikailag is létező boltnak szeretnél hírverést csapni.

Az online bolt kialakításán még többet spórolhatsz, ha egy internetes aukciós oldalon regisztrálsz, és ezeken keresztül próbálod meg eladni a termékeket. Így még a programozásra sem kell költened, hátránya viszont ezeknek az oldalaknak, hogy a rengeteg hirdetés közül még sokkal nehezebb kitűnni, mintha valódi online boltot hoznál létre.


FOtó: FreeDigitalPhotos