Jump to content

Ma már laptopot és fürdőkádat is neten vásárolunk

2012. 12. 25. 00:00

Eddig főleg könyvet, CD-t és játékokat vásároltunk interneten, napjainkban viszont egyre több más típusú áru is gazdát cserél az internet segítségével – derül ki az egyik nagyobb magyarországi webáruház kimutatásából.

A webáruház adatai szerint öt évvel ezelőtt a legkeresettebbek a könyvek, a játékok és a CD-k voltak. Akkor még az internetes bolton keresztül havonta ezer könyv, négyezer játék és ötszáz új CD talált gazdára. Ma azonban már egyre többen vásárolnak új televíziót, laptopot és női cipőt is online. Példaként míg laptopból 2007-ben havonta 250 darab és televízióból 60 darab fogyott, addig ma már havonta közel 3000 laptop és több mint ezer televíziót vásárolunk.

Az egyik legdinamikusabb növekedés azonban az új női cipők esetében tapasztalható: öt évvel ezelőtt havonta alig néhány darab fogyott a neten, idén ez a szám elérte a havi átlag 6000 eladott párat is.

A webáruházak népszerűségének növekedése főként annak köszönhető, hogy egyre nagyobb a bizalom az online shopok iránt, egyre inkább megbízunk az online vásárlásban, és egyre inkább elhisszük, hogy nem érhet bennünket kár, ha hagyományos üzlet helyett webáruházban vásárolunk. Részben emiatt változnak a vásárlási szokásaink is, ennek ására pedig növekszik azon áruk száma és köre, amelyeket online vásárolunk. Mindemellett pedig folyamatosan bővül az online vásárolható termékpaletta köre is.

Míg öt évvel ezelőtt a teljes onlineszektor éves szinten mintegy 45 milliárd forintos forgalmat generált, ez a szám az előrejelzések szerint idén 170-180 milliárd forint lesz.

Hasonló tendencia van kibontakozóban, mint ami néhány évvel ezelőtt ment végbe: míg pár éve főként a hagyományos butikokban vásároltunk, ma már főként bevásárlóközpontokban végezzük a bevásárlásainkat. látszik a webes is: a legfeljebb néhány féle termékeket árusító web-shopokból a forgalom egy része áttevődött az online plázákba. Ráadásul a hagyományos termékek mellett olyan árukat is értékesíteni lehet ma már, amelyekre eddig alig volt kereslet az interneten.

Az új tendenciát támasztja alá például, hogy míg korábban havi szinten átlagosan száz fotel kelt el a webáruházban, addig ma már a havi értékesítés elérte a 400 darabot. Meglepő, de ma már a fürdőkád vásárlása is online történik: a 2012. márciusi megjelenést kövezően havonta mintegy 40 darab új fürdőkád cserél gazdát.

Fotó: FreeDigitalPhotos