Jump to content

Fejlesztik a Posta elektronikus szolgáltatásait

2013. 04. 03. 00:00

A jelentős költséghatékonyságot eredményező elektronikus szolgáltatásait fejleszti az idén a Magyar Posta az Új Széchenyi Terv Elektronikus Közigazgatás Operatív Programban - jelentette be Szarka Zsolt, a cég vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.

Elmondta: a 3 milliárd 250 millió forint hazai és uniós forrásból megvalósuló hibrid kézbesítési és konverziós rendszerrel a papír alapú iratot elektronikussá, illetve az elektronikus küldeményt papír alapúvá tudják alakítani és továbbítani hitelesen. A postai agora programban pedig 500 millió forint uniós és hazai forrásból 40 kétezer fő alatti település postahelyén elektronikus ügyintézői pontokat alakítanak ki - tette hozzá a vezérigazgató. A tervek szerint a bemutatott elektronikus postai szolgáltatások 2014. januárban indulnak.

Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a Magyar Postánál az EKOP-ban mintegy 4 milliárd forint támogatással megvalósuló projektek kapcsolódnak az egyszerűbb, gyorsabb, hatékonyabb közigazgatási ügyintézéshez, és hozzájárulnak a postai piacnyitással kialakuló versenyben való eredményes részvételhez. Az államtitkár kiemelte: nemzetközi trend, hogy a klasszikus postai szolgáltatások bevételei csökkennek, az elektronikusoké pedig nő. Az EKOP-ban rendelkezésre álló 116 milliárd forint többségét már lekötötték, egyharmadát, 38 milliárd forintot már kifizettek - mondta az államtitkár.

Forrás: MTI Eco

Fotó: SC Fiasco/Flickr