Jump to content

Terjed az aukciós logika

2013. 05. 30. 00:00

Gondolta volna, hogy újabban a légitársaságok repülőjegyeik értékesítésére is előszeretettel alkalmaznak aukciós módszereket? Lapozzon és megmutatjuk, hogyan!

A tengerentúli utazások esetében ma már bevett gyakorlat az, hogy a különböző osztályok utazói egymás ellenében licitálhatnak a legjobb kilátást, szolgáltatást vagy lábhelyet kínáló ülésekre (és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra).

Ezek a licitek többnyire néhányhéttel az adott járat indulása előtt kezdődnek és mintegy 48 órával a repülőgép felszállása előtt érnek véget. Az aukciós technológia mögött álló vállalat hosszabb távon az amerikai piacra való belépést is fontolgatja.

Nem csoda, hogy a dolog sikeres: a légitársaságok tapasztalatai szerint az aukciókon részt vevő fogyasztók összesen jóval több pénzt hajlandóak elkölteni az egyes helyekre és szolgáltatásokra, mint azt sima értékesítés során megtennék. Megéri ez viszont az aukciókon részt vevőknek is. Az El Al légitársaságnál például átlagosan 800 dollárba kerül az, hogy a turistajegyet üzleti kategóriájú jeggyé fejlesszék, miközben egy klasszikus business-jegy akár 3-10000 dollárba is kerülhet.

Forrás: Wall Street Journal

Fotó: S B/Flickr