Jump to content

Ha tervezünk, drágábbat veszünk?

2013. 07. 10. 00:00

Sokszor beszélünk a célzott takarékoskodás előnyieről - de célszerű tisztában lennünk azokkal a veszélyekkel is, amelyeket például az új laptop vásárlásának terve hordoz magában.

Egy új kutatás szerint azok a vásárlók, akiknek van a fejében egy meghatározott ár a vágyott termék megvásárlásához, akár 50 százalékkal többet költenek a többieknél ugyanazon típusú termékre.

Amikor elkezdjük tervezni egy termék, például egy TV vagy egy laptop megszerzését, akkor általában az általunk erre költhető legmagasabb összeget határozzuk meg fejünkben.

A Brigham Young Egyetem kutatói szerint pedig ezt a keretet a legtöbben ki is töltik, legyen szó tollak, laptopok, ágyak vagy garázsajtók vásárlásáról. A maximális ár adta lehetőségeket a fogyasztóki úgy használják ki, hogy a megadott sávon belül már a legjobb és így legdrágább termékeket keresik.

A kutatások szerint az előre nem tervező fogyasztók az efféle vásárlások során kevesebbet költenek, mivel nem kötődnek egy virtuális maximumhoz és az olcsóbb termékeket kisebb költséggel választják.

Forrás: MTI Eco

Fotó: Free Digital Photos