Ha tervezünk, drágábbat veszünk?
Sokszor beszélünk a célzott takarékoskodás előnyieről - de célszerű tisztában lennünk azokkal a veszélyekkel is, amelyeket például az új laptop vásárlásának terve hordoz magában.
Egy új kutatás szerint azok a vásárlók, akiknek van a fejében egy meghatározott ár a vágyott termék megvásárlásához, akár 50 százalékkal többet költenek a többieknél ugyanazon típusú termékre.
Amikor elkezdjük tervezni egy termék, például egy TV vagy egy laptop megszerzését, akkor általában az általunk erre költhető legmagasabb összeget határozzuk meg fejünkben.
A Brigham Young Egyetem kutatói szerint pedig ezt a keretet a legtöbben ki is töltik, legyen szó tollak, laptopok, ágyak vagy garázsajtók vásárlásáról. A maximális ár adta lehetőségeket a fogyasztóki úgy használják ki, hogy a megadott sávon belül már a legjobb és így legdrágább termékeket keresik.
A kutatások szerint az előre nem tervező fogyasztók az efféle vásárlások során kevesebbet költenek, mivel nem kötődnek egy virtuális maximumhoz és az olcsóbb termékeket kisebb költséggel választják.
Forrás: MTI Eco
Fotó: Free Digital Photos