Jump to content

Dübörög a netes kereskedelem

2014. 05. 23. 00:00

Várakozáson felül teljesített a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom tavaly, elérte a 217 milliárd forintos összforgalmat a tavalyelőtti 177 milliárd után. Ezzel a teljes hazai kiskereskedelem 3,1 százalékát teszi ki - derül ki az eNET kiskereskedelmi kutatásából.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közlemény szerint a webáruházak legnagyobb volumenben számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközöket, lakásfelszerelési termékeket, játékokat és ajándékokat, valamint ruházati termékeket értékesítettek tavaly.

Az utánvétes fizetés aránya kissé csökkent ugyan, de 2013-ban is megőrizte vezető szerepét. A korábbi évekhez képest azonban többen választották személyes átvétel esetén a bankkártyás fizetést.
Az összes vásárlást tekintve az átlagos kosárméret 7800 forint volt, ami 300 forintos növekedés a 2012-es évhez képest.

A vásárlások értékét tekintve arányaiban a futárszolgálattal történő kiszállítás a legnépszerűbb, de évről évre nő a személyes átvétel aránya boltokban, illetve valamilyen átvételi ponton. A hazai webáruházak közül is egyre többen optimalizálják mobil eszközökre a weboldalukat vagy fejlesztetnek mobilalkalmazást. Nő a mobil platform súlya az onnan érkező látogatók, illetve vásárlók számát, és a forgalmat tekintve is. A teljes online forgalomnak már csaknem 5 százaléka bonyolódott mobil platformról.

A webáruházi felmérést az eNET 2014. március-áprilisban készítette, az összes magyarországi webáruház körében. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. A lakossági kutatás májusban készült 1218, 18 évesnél idősebb gyakori internetező megkérdezésével.

Forrás: MTI

Fotó: Free Digital Photos