Egyre fontosabb az okostelefon az üzletben
A mobileszközök szegmense egyre fontosabbá válik a magyarországi üzleti életben is: a mobil hirdetési költések 2013-ban már elérték az 1,943 milliárd forintot, ezzel a digitális reklámpiac 5 százalékát tették ki - állapította meg felmérésében a Gemius üzleti tanácsadó cég.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményben rámutatnak: 2013 végére már minden tizedik oldalletöltést mobileszközről - beleértve az okostelefonokat és táblagépeket - generáltak a magyarországi felhasználók. A felmérés szerint az idén januárban az internet-felhasználók 57 százaléka rendelkezett okostelefonnal, a penetráció pedig várhatóan 2015-re 67 százalékra nő.
Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka új felhasználóként alig egy éve birtokolja készülékét, 43 százalék viszont már két éves tapasztalattal rendelkezik. A felhasználók mobil készülékeikről leggyakrabban keresőket, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás.
A kutatás szerint az okostelefon mellett a táblagépek népszerűsége is folyamatosan nő, használati körük pedig bővül.
A Gemius üzleti tanácsadó cég adatszolgáltatással, az online hirdetési kampányok menedzselésére vonatkozó megoldásokkal és ajánlásokkal, valamint a weboldalak és felhasználói profilok nyomon követésével és elemzésével foglalkozik. Szolgáltatásait közel kétezer cég alkalmazza egyebek között az autóipar, a pénzügy, a gyógyszeripar, a távközlés, a kereskedelem, a reklám és a hirdetési hálózatok területén. A Gemius Európa, a Közel-Kelet és Afrika 30 országában van jelen.
Forrás: MTI
Fotó: Free Digital Photos