Kevés fiatal akar vállalkozó lenni
A magyar fiatalok 85 százaléka biztos benne, hogy sikeres lesz az életében - derül ki a Bridge Budapest megbízásából a 20 és 35 éves magyar fiatalok körében készített reprezentatív kutatásból. Bár a fiatalok jelentős többsége szerint a vállalkozók a fejlődés motorjai, a többség alkalmazottként látja magát a jövőben. A fiatalok fele gondolkodott már saját vállalkozás indításán, azonban a többség a biztonságot választja.
A Prezi, a Ustream, az NNG és a LogMeIn magyar világcégek által létrehozott Bridge Budapest nonprofit szervezet harmadik éve térképezi fel a 20-35 évesek karrier elképzelését. A Kutatólabor által készített reprezentatív felmérésből még mindig ellentmondásos kép rajzolódik ki: míg elvben vonzó az önállóság, jövőképüket általánosságban a kockázatkerülés és biztonságvágy határozza meg. A 20-35 évesek kétharmada (65%) gondolt már arra, hogy saját vállalkozásából is megélhetne és fele (48%) kifejezetten gyakran gondolkodik saját vállalkozás indításán. De hiába az álmok, mindennek ellenére a fiatalok többsége 10 év múlva alkalmazottként látja magát, csak minden negyedik fiatal (25%) képzeli el magát saját vállalkozásban. A fiatalok 81%-a átlagos megélhetést biztosító, de biztosabb munkahelyet választana a kockázatossal szemben. A vállalkozói szemlélet alapattitűdjei tehát csak egy szűk rétegre jellemzők: továbbra is a budapesti tanulók többsége az, aki a bizonytalan, ám nagyobb jövedelmet nyújtó munkát választaná. A fiatalok hazai karriervárakozása javult a 2013-as adatokhoz képest. A fiatalok 58% elégedett jelenlegi munkájával, idén már 65%-uk biztos hazai elhelyezkedésre számít. 85% biztos benne, hogy sikeres lesz az életében. A sikerhez szerintük inkább jó kapcsolatok, mint tudás és teljesítmény számítanak, ugyanakkor azt gondolják, hogy mindenki maga felelős saját boldogulásáért. A magyar startupok egyre ismertebbek és vonzóbbak a fiatalok körében. Az alkalmazotti létet választók 12%-a legszívesebben startupnál dolgozna, ugyanannyian, mint a KKV szektort megjelölő válaszadók. A többiek (73%) nagyvállalatnál dolgoznának szívesen. Míg 2013-ban 12% ismert olyan világhírű nagyvállalatot, mely Magyarországról indult el, idén már 27% adott pozitív választ. A külföldi munka tervezésében nem történt érdemi változás tavalyhoz képest: a fiatalok 48%-a hajlandó lenne, 41%-uk pedig kifejezetten szeretne külföldön dolgozni a következő 5-10 évben. Főbb motivációjuk továbbra is a magasabb jövedelem, a tapasztalatszerzés és a nyelvtanulás lehetősége. Fotó: FreeDigitalPhotosEgy meglepő felmérés szerint nőttek a magyarok megtakarításai (x)
2023. 12. 15. 17:04
Idén átlagosan 40 616 forintot, az egy évvel korábbinál 14 százalékkal többet tettek félre havonta azok a magyarok, akik tudtak megtakarítani.
EY: a világ 500 legnagyobb családi vállalatának összbevétele az elmúlt két évben 10 százalékkal nőtt
2023. 02. 27. 09:59
A világ 500 legnagyobb családi vállalatának összbevétele mára meghaladta a 8 ezermilliárd dollárt, 2021-hez képest 10 százalékkal emelkedett - derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss
Kuponokkal spórolnak a magyarok
2023. 02. 20. 11:46
Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet
Nincs lehetőség a szünetelő posták újranyitására
2023. 02. 14. 08:50
A postahelyi ellátottság nemzetközi szinten is kiemelkedő Magyarországon, miközben a háború és a szankciók okozta energiaválság miatt a társaság működtetésének költségei továbbra is jelentősek, ezért a Magyar Posta Zrt. úgy
Végleg leállítja a Tihange 2 atomreaktort Belgium
2023. 02. 01. 10:17
Belgium kedden éjfélkor, 40 év után végleg leállítja a kelet-belgiumi Huy Tihange nevű városrészében található atomerőmű 2-es blokkját - jelentette a Le Soir című francia nyelvű belga napilap kedden.
A legtöbb pénzt az internetre költjük, de a tévé előtt töltjük a legtöbb időt
2023. 02. 01. 10:11
Háztartásonként több mint 18 ezer forintot költünk médiára havonta – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hiánypótló kutatásából. A felmérés szerint átlagosan napi 300 percet tévézünk és