Jump to content

Egyre többet költünk kozmetikumokra

2015. 08. 15. 00:00

Az első fél évben hat százalékkal, 170 milliárd forintra nőtt a kozmetikumok és a háztartási vegyi áruk kiskereskedelmi forgalma a tavalyihoz képest, az eladott mennyiség viszont nem változott - derült ki a Nielsen legutóbbi felméréséből, amelyben 70 kategóriát vizsgált a cég.

A piackutató vállalat szerint az átlagot jóval meghaladóan, kétszámjegyű mértékben nőttek értékben az öblítők, tusfürdők, papírzsebkendők, dekorkozmetikumok, toalett tisztítók, valamint arc- és szemránckrémek eladásai. A közlemény idézi Kapronczai Balázst, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét, aki elmondta: öblítőnél főleg a kisebb kiszerelésű termékek okozták a piac bővülését, toalett tisztítónál pedig a WC frissítő blokkok, míg a tusfürdőnél az új illatok generálták a forgalom növekedését. Az MTI összefoglalója szerint minden régióban nőtt a bolti forgalom, átlag feletti bővülést Budapesten és Pest megyében, valamint az északkeleti és a délkeleti megyékben regisztráltak. Az átlagot meghaladóan a 201-400 négyzetméteres, 51-200 négyzetméteres üzletek, valamint a drogériák forgalma nőtt értékben a felmérés szerint. Jelentősen csökkent viszont az 50 négyzetméteres és kisebb boltok bevétele. A felmérés a Nielsen által végzett kiskereskedelmi kutatások eredményeit összegzi, ami a kereskedelmi láncokból származó elektronikus és a hagyományos kiskereskedelmi egységek adatain alapul. Fotó: FreeDigitalPhotos