Jobban bízunk a reklámokban, mint az európai átal
Az európai átlagnál Magyarországon 10 százalékponttal nagyobb azok aránya, akik bíznak a reklámokban, ugyanakkor túlnyomórészt továbbra is a barátok és rokonok ajánlása a leghitelesebb reklám - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.
A piackutató cég felmérése 19 különböző reklámforma iránti bizalmat vizsgálta 60 ország 30 ezer internethasználója körében. Az MTI-vel hétfőn közölt összegzés szerint, amennyiben reklámokról van szó, a magyarok 80 százaléka ismerőseit vagy családtagjait tekinti hiteles információforrásnak, ami 3 százalékkal alacsonyabb mint a globális átlag. A magyar vásárlók 68 százaléka a vállalatok, márkák saját weboldalaiban bízik, 62 százalékuk más fogyasztók online posztjaira támaszkodik, valamint 56 százalék azok aránya, akik valamely médiumban olvasott vagy hallott szerkesztőségi véleményt tartanak hitelesnek. A magyar válaszadók 54 százaléka a márka által szponzorált reklámokban, 55 százalékuk a megrendelt emailben bízik, és csupán a megkérdezettek 47 százaléka véli úgy, hogy az online keresőkben, illetve a termék tévéműsorban való megjelenítés hiteles. A felmérés rámutatott arra is, hogy a bizalom és a reklámok hatására történő cselekvés is összefügg: Magyarországon az újságokban és tévében látható reklámok ösztönöznek cselekvésre több fogyasztót, mint ahányan bíznak bennük. Újságok esetében 50 százalék bízik a reklámokban, de 55 százalék az aktivizálódók aránya, tévénél 45 százalék bízik, 54 aktivizálódik. A Nielsen szerint a kevesek által hitelesnek tartott formátum - így például a közösségi oldalakon megjelenő reklám - mégis azért ösztönözhet vásárlásra, mert az online és mobil formák rendkívüli módon megkönnyítik a fogyasztók számára, hogy villámgyorsan reagáljanak egy reklámra. A fizetett online és mobil reklámok iránt viszonylag stabil a bizalom 2013 óta. Világszerte a válaszadók közel fele bízik az online videó reklámokban, csakúgy, mint két éve, az online keresőkben megjelenő reklámokat ellenben csak 47 százalékuk tartja hitelesnek, ami két százalékos csökkenés 2013-hoz képest. A felmérés rámutatott arra is, hogy az online formátumok terjedése nem rombolja a hagyományos csatornák iránti bizalmat, a tévé, az újságok és a magazinok továbbra is a fogyasztók többsége által hitelesnek tekintett reklámhordozók. Világszerte a válaszadók 63 százaléka nézi bizalommal a tévéreklámokat, 60 százalék tartja megbízhatónak az újságokat és 58 százalékuk a magazinok hirdetését, ami csupán 2 százalékkal alacsonyabb, mint két évvel ezelőtt. Fotó: FreeDigitalPhotosA lézernyomtató tökéletes választás irodai és otthoni használatra (x)
2024. 06. 03. 08:34
A nyomtatók világában két fő típus uralkodik: a tintasugaras és a lézernyomtató. Míg a tintasugaras nyomtatók a fotórealisztikus képek nyomtatásában jeleskednek, a lézernyomtató típusok éles szöveget, grafikonokat és diagramokat varázsolnak a papírra, kiváló minőségben, gyorsan és hatékonyan.
Egy meglepő felmérés szerint nőttek a magyarok megtakarításai (x)
2023. 12. 15. 17:04
Idén átlagosan 40 616 forintot, az egy évvel korábbinál 14 százalékkal többet tettek félre havonta azok a magyarok, akik tudtak megtakarítani.
EY: a világ 500 legnagyobb családi vállalatának összbevétele az elmúlt két évben 10 százalékkal nőtt
2023. 02. 27. 09:59
A világ 500 legnagyobb családi vállalatának összbevétele mára meghaladta a 8 ezermilliárd dollárt, 2021-hez képest 10 százalékkal emelkedett - derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss
Kuponokkal spórolnak a magyarok
2023. 02. 20. 11:46
Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet
Nincs lehetőség a szünetelő posták újranyitására
2023. 02. 14. 08:50
A postahelyi ellátottság nemzetközi szinten is kiemelkedő Magyarországon, miközben a háború és a szankciók okozta energiaválság miatt a társaság működtetésének költségei továbbra is jelentősek, ezért a Magyar Posta Zrt. úgy
Végleg leállítja a Tihange 2 atomreaktort Belgium
2023. 02. 01. 10:17
Belgium kedden éjfélkor, 40 év után végleg leállítja a kelet-belgiumi Huy Tihange nevű városrészében található atomerőmű 2-es blokkját - jelentette a Le Soir című francia nyelvű belga napilap kedden.