Tovább nőtt az online boltok népszerűsége
Tovább bővült a haza online kiskereskedelem, 2015-ben újabb 16 százalékos növekedéssel már mintegy 270 milliárd forint értékben vásároltunk a neten keresztül. A legtöbben a műszaki cikkeket keresik - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatásából.
A hazai online kiskereskedelem tavalyi forgalma elérte a 270 milliárd forintot, ami 16 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest. Az egyes szektorok növekedési üteme ugyanakkor eltérő: a legnagyobb bővülést a szépség, egészség szektor érte el.
Az olyan szektorok, mint a divat sport, vagy a számítástechnika, növekedésüket elsősorban nem az online jelenlétük erősödésének köszönhetik, mivel bővülésük mértéke hasonlóan alakult a teljes kiskereskedelemre vetítve is.
A legnagyobb online kiskereskedelemi szektor továbbra is a műszaki cikkek szektora, mely 2015-ben 48 milliárd forint forgalmat bonyolított. Azonban a játék, kultúra területén 2015-ben arányaiban minden más szektornál gyorsabban terelődtek a vásárlók a hagyományos boltok polcairól a webáruházak oldalaira.
Ez a tábor azonban nagyon lassan bővül, 2015-ben az új belépők aránya már alig 4 százalékra csökkent. Ennek fényében érdekes tény, hogy a webáruházak vásárlói közül a legtöbben - boltonként átlagosan 63 százalék - tavaly csupán egyszer vásároltak az adott boltban.
Az elektronikus fizetési megoldások továbbra sem tudnak látványosan teret nyerni, a teljes online forgalom csupán 16 százaléka realizálódik ilyen fizetési módok révén. Egyre jobban terjed a mobil alapú vásárlás: az online vásárlók egyharmada vásárolt már tavaly az interneten terméket, mobiltelefonja segítségével.
Bár magyar nyelvű honlappal és forint alapú árazással 4200-4500 online kiskereskedő működik, a teljes forgalom 30 százalékát mégis a 10 legnagyobb kereskedő adja.
Fotó: FreeDigitalPhotos