Jump to content

Ezeknél a cégeknél szeretne a legtöbb magyar dolgozni

2016. 04. 07. 20:20

A legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungaria és a Mercedes számít továbbra is a két legvonzóbb munkáltatónak Magyarországon, de tavalyhoz képest helyet cserélt a két cég – derült ki Randstad globális munkáltatói márkakutatásának magyar eredményeiből. A magyar munkavállalók szerint a fizetések és a hosszú távú biztos állás terén még fejlődniük kell a hazai nagyvállalatoknak.

Az idén ismét az autóiparból kerültek ki a legvonzóbb vállalatok, bár az élen változott a sorrend: ezúttal az Audi Hungaria kapta a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjat, míg a Mercedes a második helyen végzett. A magyar munkavállalók több mint 63 százaléka szeretne az Audi Hungariánál dolgozni, míg a Mercedesnél 61 százalékuk helyezkedne el szívesen. Előbbi több szempont szerint is az élen végzett: a hosszú távú biztonság és a képzési lehetőségek tekintetében ítélték a legjobbnak a munkavállalók.

A dolgozók ugyanakkor úgy gondolják, hogy a kecskeméti Mercedes autógyár biztosítja a legjobb karrierlehetőségeket, erős menedzsmenttel és stabil pénzügyi háttérrel bír. „A férfiaknak kiemelkedően fontos a karrierépítés, valamint a biztos pénzügyi háttér, ennek köszönhetően körükben a Mercedes a legvonzóbb munkáltató, míg a nők esetében az Audi Hungaria végzett az élen” – jegyezte meg Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. A nők számára a férfiakhoz képest fontosabb a munka és magánélet közötti egyensúly fenntartása, a kellemes környezet, valamint a rugalmas lehetőségek megléte.

A Randstad Award harmadik helyezését, a "Legvonzóbb tisztán magyar tulajdonú cég" elismerést is kiérdemlő Szerencsejáték Zrt. szerezte meg. Saját szektorában kiemelkedő eredményéért különdíjat kapott továbbá az OTP, a MOL, a Richter Gedeon, a LEGO, a DM és a Nestlé, míg a tavalyi évhez hasonlóan ismét a TESCO nyerte el a Legismertebb munkáltató címet.

Bár a jól ismert vállalatokhoz szívesen mennének a magyarok, mégis a legtöbb munkáltató számára egyre nagyobb kihívást jelent a képzett munkaerő toborzása, illetve megtartása. Ez még inkább felértékeli a tudatos munkáltatói márkaépítést: az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek ugyanis 46 százalékkal kevesebbet költenek toborzás-kiválasztásra, valamint esetükben 28 százalékkal alacsonyabb a fluktuáció, mint más vállalatoknál.
 
Bár a munkáltatók között két autóipari cég végzett az élen, iparági szinten már a szolgáltató szektor megítélése a legjobb. A magyar munkavállalók közel fele szívesen dolgozna ezen a területen, megelőzve az autó-, illetve a gyógyszer- és vegyipart. A munkavállalók megítélése szerint a szolgáltató szektorban lehet a legjobb fizetést elérni, emellett a kellemes környezet és érdekes munka tekintetében is ennek a területnek a legjobb a megítélése hazánkban. A férfiak és a nők körében egyaránt a szolgáltató szektor végzett az élen, a második helyre rangsorolt autóipar egyedül a fiatalabb, 18-24 éves korosztály körében bizonyult népszerűbbnek.

(Forrás: vg.hu / Kép forrása: FreeDigitalPhotos)