Jump to content

Új alkalmazás segíti a fogyasztókat jogaik érvényesítésében

2016. 08. 30. 17:29


Új mobiltelefonos alkalmazást hozott létre a Budapesti Békéltető Testület (BBT), amellyel a fogyasztók már a boltban jelenthetik problémájukat vagy sérelmüket.

A mobilon történő bejelentést követően a testület felveszi a kapcsolatot a fogyasztóval, szükség esetén bekéri az eljáráshoz hiányzó dokumentumokat, majd kitűz egy meghallgatást, a fogyasztó és a vele vitában álló cég között, amiről értesítést is küld.

Milyen esetekben használható az ingyenes applikáció?

  • laptop vagy mobiltelefon vásárlása esetén,
  • ha akadozik az internet,
  • többet számlázott a mobilszolgáltató vagy épp határidőre nem építette ki a hálózatot
  • közbenjárhat a testület a parkolási-, építőipari ügyekben
  • vagy ha a gázszolgáltató olyan számlát küldött, amivel nem ért egyet a fogyasztó

Az alkalmazás egyelőre Android és Apple készülékeken érhető el, hamarosan pedig a Windows Phone-ra is telepíthető lesz.

(Forrás: MTI; penzugyguru.hu / Kép forrása: FreeDigitalPhotos)