Nem árt tudni! Akár 6000 euró is járhat
A nyári utazások alkalmával - és persze az évközben esedékes repüléseknél - jól jöhet néhány információ, hogy mely esetekben kérhet az utas kártérítést a légitársaságoktól. Legyünk tisztában jogainkkal!
6000 euró is járhat
Háromféle kártérítési lehetőség közül választhatunk: az egyik, ha 3 órán túl érkezik meg a járat, a második eset törlés esetén kerül kifizetésre, a harmadik eset pedig a túlfoglalás – magyarázta Bolyó Anikó, a Flight-Refund ügyvezető igazgatója.
A kártérítés összege távolság függő, 3000 km felett akár 600 euró is járhat, ha jogos az utazással kapcsolatos kárigény.
A túlfoglalással kapcsolatban az ügyvezető arra hívta fel a figyelmet, hogy ilyen esetben mindenképpen a reptéren kérjünk jegyzőkönyvet, mert ez a legnehezebben bizonyítható eset.
Gyakran, ha egy utas egyedül kezdi intézni a kártérítését, a légitársaságok nem veszik igazán komolyan. Amennyiben szeretnénk magunkat megkímélni ettől a procedúrától, rendelkezésünkre állnak olyan cégek, amelyek - sikerdíj fejében persze - intézkednek helyettünk.
Mielőtt a cég elvállal egy ügyet, alaposan megvizsgálja, hogy sikeres lehet-e a kártérítési eljárás. Ha igen, belevágnak, és az utas a későbbi kártérítésből fizeti az ügyintézést, ha nem járnak sikerrel, akkor az egész procedúra ingyenes volt. Ám ha előre gondolkozunk, magunkat is megkímélhetjük néhány kellemetlenségtől már az utazás tervezésekor.
Még mindig sokan nem tudják, hogy kézipoggyászba mindenféle folyadékból, krémből 100 millilitert lehet felvinni a gépre. Nyáron a nagyobb utasforgalom miatt nem árt még hamarabb, legalább 2 órával a járat indulása előtt érkezni a reptérre, hogy ne késsük le a járatunkat – hívta fel a figyelmet Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy ilyenkor, nyáron éli a repülőtér a csúcsidőszakát.
Nem árt tudni továbbá, hogy otthonról, az utazás előtt 12 órával a reptéri parkoló helyet is le lehet foglalni.
Minden esetben az utazás előtt tájékozódjon a légitársaság és a reptér honlapján!