Jump to content

A magyar utasok nem élnek a kártérítés lehetőségével

2016. 09. 09. 09:44

Az érintett magyar légi utasok 97 százaléka nem nyújtott be kártérítési igényt a légitársaságok felé késő, vagy túlfoglalt járat után - közölte a Claim it követeléskezelő társaság. 

A társaság, amely magyar kirendeltséggel is működik, közölte: az utóbbi öt évben a számítások szerint mintegy 297 ezer magyar utazott azon a 2300 járaton, amely több mint 3 órát késett, illetve amelyet töröltek vagy túlfoglaltak. Kilencvenhét százalékuk azonban még nem nyújtott be kártérítési igényt, így a számukra még ki nem fizetett kártérítések teljes becsült összege 23 milliárd forint.

Hozzátették: a tapasztalatok szerint a légitársaságok gyakran vonakodnak kártérítést fizetni, ha az utasok közvetlenül hozzájuk fordulnak, ezért van szükség a követeléskezelő megbízására, amely akár bíróságig is elviszi az ügyet.

Az európai törvények szerint a 3 óránál többet késő, illetve a törölt vagy túlfoglalt járatok utasai a jegy eredeti árától függetlenül fejenként 250, 400, illetve 600 euró pénzügyi kártérítésre jogosultak a repülőút hosszától függően. A kártérítés minden európai repülőtérről induló járatra, illetve az európai légitársaságok által üzemeltetett, európai repülőterekre érkező járatra érvényes.










(Forrás: MTI / Kép forrása: FreeDigitalPhotos)