Jump to content

Okostelefonok a vállalkozásban - mivel vigyázzunk?

2013. 01. 18. 00:00

Már néhány közepes árkategóriájú okostelefon használata is nagymértékben megkönnyítheti kisvállalkozásunk menedzselését is, hiszen a levelezésen kívül valós időben bonyolíthatjuk rajta akár könyvelésünket és banki ügyleteinket is.  Van, azonban néhány tényező, amellyel nem árt vigyáznunk!

Kártékony programok

Az okostelefonok sajnos a hekkerek számára is olyan új platformot jelentenek, amelyek segítségével jóval könnyebben szerezhetnek illetéktelenül információt. Emiatt nem árt vigyáznunk azzal, hogy milyen hálózati felületeken adjuk meg legfontosabb vállalati és banki információinkat, jelszavainkat, és bármely a telefonon tárolt fontos információnkat.

Elveszett és ellopott telefonok

Az okostelefonok – és így a bennük tárolt értékes adatok – fizikailag is jóval könnyebben kerülnek illetéktelen kezekbe, mint mondjuk egy hagyományos személyi számítógép információi. Az információ eltulajdonításának kockázatával tehát ismét számolnunk kell a telefonon kicserélésének költségein túl is. Fontos ügyelni arra, hogy telefonunk ne kerüljön megbízhatatlan emberek kezébe.

Személyes és üzleti keveredése

Amennyiben cégünk vállalati mobiltelefont biztosít egyes alkalmazottak számára, akkor érdemes figyelnünk: a szóbanforgó készüléket elsősorban céges célokra használják fel. Ennek oka nem feltétlenül csak a spórolás – néha éppen az alkalmazott érdeke. A vállalati információrendszerek néha képesek hozzáférni a telefonon tárolt levelekhez, hangposta-üzenetekhez és sms-ekhez is. Fontos a tiszta szabályrendszer felállítása, ez mindkét fél részéről csökkenti az esetleges félreértések valószínűségét.

Felelősségek megosztása

Arra is érdemes odafigyelnünk, hogy egyes országunkban a telefononok törvénybe ütköző használata - egyes országokban például a céges mobiltelefonokkal elkövetet közúti szabálytalanságokért a telefont tulajdonló vállalkozást is felelőssé teszik.

Zaklatási ügyek

A céges mobiltelefonokon történő adatáramlást már csak azért is érdemes szabályozni, mivel az alkalmazottak esetleges etikátlan magatartása (legyen szó bármiről) szinte automatikusan vethet rossz fényt a cég presztízsére, megítélésére is. Legyen naprakész, ésszerű és következetes szabályozásunk!

Az egyes kockázatok kiküszöbölésének legegyszerűbb módjairól következő blogposztunkban olvashatnak.