Jump to content

IDoT: sokat hozhat a konyhára a dolgok azonosítása

2018. 06. 13. 14:00

Az ABI Research tanulmánya szerint az IoT azonosítás-menedzsmentből származó bevételek 2022-re elérhetik akár a 21,5 milliárd dolláros szintet is.

A tanácsadó cég a „Thing Identity and Management Services” című jelentésében foglalkozik részletesebben a témával. Véleményük szerint a következő öt évben az Identity of Things (IDoT), vagyis a „dolgok azonosítása” is még jelentősebb szerephez juthat – elsősorban az ipari, gyártási és az autóipari szektorban.

A prognózisban arra számítanak, hogy az azonosítás-menedzsmentből származó bevételek elérhetik a 21,5 milliárd dollárt. A bevételek főként az IoT-hoz köthető platform-szolgáltatásokhoz, valamint a biztonsághoz, a titkosításhoz, a digitális tanúsítványkezeléshez és az adatcseréhez kapcsolódnak majd.

Dimitrios Pavlakis, az ABI Research iparági elemzője elmondta: az „intelligensebb átjárók”, a felhőalapú szolgáltatások, az alkalmazás-programozási felületre (Application Programming Interface, API) épülő megoldások, valamint az azonosítás-menedzsment szolgáltatások megtalálják majd a helyüket a Dolgok Internete szélesebb értelemben vett spektrumában.

Habár egyes iparágak biztonsági szempontból nem mondhatók túlságosan naprakésznek, a vezető piaci szereplők egyre több lépést tesznek a titkosítási és eszköztanúsítvány-kezelési területen. A globális bevételek több mint 60%-át pedig az utángyártott telematikai, a flottakezelési, az OEM telematikai, mérési, valamint otthoni biztonsági és automatizálási területek adják majd. Az OEM (Original Equipment Manufacturer) azt jelenti, amikor egy vállalat az eredeti gyártótól megvesz egy terméket, majd sajátjaként adja tovább, gyakran valamilyen nagyobb termék részeként.

A BCC Research előrejelzése ennél is tovább megy. Szerintük az intelligens hálózati megoldások piaca 2022-ra akár az 1 billió dolláros szintet is elérheti világviszonylatban, az összetett éves növekedési rátája (CAGR) pedig 21,6% lesz.

Az „Internet of Things Networks: Technologies and Global Markets to 2022” tanulmányukban külön kiemelték, hogy az ázsiai csendes-óceáni térség internetes hálózati megoldások piacán az átlagos éves növekedési ráta elérheti a 27,6%-os mértéket is. Európa esetében 23,8%-os éves növekedést és 31,3%-os piaci részesedést valószínűsítenek.

(Forrás: penzugyguru.co.hu;m2mzona.hu/Fotó: pixabay.com)